Piratanvändare får rabatt på Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Är 90% av läsarna för lata för att läsa kommentarerna innan de postar samma felaktiga sak igen?

1. Eftersom man inte köpte piratkopian medvetet.

2. Har man köpt en piratkopia och sen får köpa ett original för mindre pengar så har man nog lagt ut tillräckligt med pengar för ett äkta original i slutändan så jag tycker inte det är ett dugg orättvist.

1. Vad spelar det för roll om man köpt den omedvetet eller inte? Jag får precis samma deal, och jag har inte betalat ett öre för mitt XP.
Om det sen beror på om jag laddat ner eller fått min kopia av en vän som köpt den i god tro om att den var äkta låter jag vara osakt...

2. Köper man en XP version av en kille i en mörk gränd i hopp om att den är äkta, ja då får man nog skylla sig själv. Samma gäller mindre seriösa butiker.

Permalänk
Medlem

Hmmm. Men hur ska man bevisa att man har piratat sitt XP då?

Kund: ööh, jag är pirat och tänkte köpa mig en laglig Xp-licens.
Butik: Ja, men hur vet vi att du inte bara säger det för att få rabatt?
Kund: Men det är sant! Jag piratkopierar allt möjligt, musik, spel, filmer You Name It! Jag är den värsta på nätet.

För på något sätt måste man ju kunna bevisa att man har ett piratkopierat XP hemma. Hur gör man det utan att skylta med pirat-delen av sig själv?

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCape
Hmmm. Men hur ska man bevisa att man har piratat sitt XP då?

Kund: ööh, jag är pirat och tänkte köpa mig en laglig Xp-licens.
Butik: Ja, men hur vet vi att du inte bara säger det för att få rabatt?
Kund: Men det är sant! Jag piratkopierar allt möjligt, musik, spel, filmer You Name It! Jag är den värsta på nätet.

För på något sätt måste man ju kunna bevisa att man har ett piratkopierat XP hemma. Hur gör man det utan att skylta med pirat-delen av sig själv?

Varför blandar du in butiker i det här?

1. Läs TFA: http://www.sweclockers.com/news_show.php?id=4357
2. kontemplera och kommentera.

Observera ordningen.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Varför blandar du in butiker i det här?

1. Läs TFA: http://www.sweclockers.com/news_show.php?id=4357
2. kontemplera och kommentera.

Observera ordningen.

Sorry. Det borde jag läst först

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Avstängd

Så med andra ord så ska man köpa en XP PRO licens, skiva och rasket.

Bränna kopia, hitta licens (oj vad svårt) och skicka in skivorna till MS och få rabatt på köp av riktiga licens och sedan sälja orginalen för 500kr billigare än butikerna... fast det kommer inte att fungera

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag ska nog säga att jag köpte min skiva från Dataprince...

Visa signatur

//Bacon