Chaintech MP4M266A - socket 478 - Hjälp!

Permalänk
Medlem

Chaintech MP4M266A - socket 478 - Hjälp!

Hej,

Haft problem 2 månader nu. köpte ett nytt ASUS N6600GT AGP 128MB grafikkort. Allt fungerade helt perfekt i 2½ vecka tills en dag så fick jag ingen bild på skärmen när jag bootade datorn. har försökt förstå vad som kan vara problemet sen dess.

Först trodde jag att det var grafikkortet som det var fel på, men efter att ha prövat det nere i affären där jag köpte det så förstod jag att det måste ha varit någon annan del i datorn som var kaputt.

Kollade runt i BIOS igår och såg att AGP på moderkortet stod på 2x. grafikkortet fungerar som lägst på 4x vilket mitt moderkort stödjer men jag kunde nu bara välja på 1x och 2x agp i BIOS.

Min fråga är: Varför kan jag helt plötsligt bara välja mellan 1x och 2x AGP? Är detta problemet jag letat efter? Har installerat nya drivrutiner till moderkortet men det hjälpte inte, borde jag resetta bios helt?

Hälsn. Champis

Permalänk
Medlem

Prova att rensa cmos, men troligen behöver du prova att flasha om bios med.

Du har inte valt 'fail safe settings' eller så i bios? Fast den skall väl knappast ta bort inställningsmöjligheter.

Lycka till.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Nej har inte på fail-safe settings. har redan rensat CMOS och det hjälpte inte. Vill flasha bios men vet inte hur man går tillväga. har tankat hem bios uppdaterings-filen från tillverkarens hemsida men man behöver väl något flash-prog också? Det fanns inte på deras hemsida och jag behöver lite råd om det :S