Permalänk
Medlem

pc4000 på ett pc3200 moderkort??

hej jag undrar om jag kan använda ett par pc4000 på mitt pc3200 moderkort och om jag kan komma upp i 500mhz i minnes frekvens om jag överclockar??

//felix

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem

Förutsatt att sockeln stämmer går det bra: minnena kommer bete sig som pc3200 bara. Om du kan komma upp i 500 MHz? Tja, kanske. Testa, men testa inte med full spätta på en gång, utan ta små steg i taget.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

RTFM och använd sökfunktionen.

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem

ja kör mina enligt cpu-z i 280 fsb så det brukar gå lite till med tweakade timings

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Ursäkta offtopicen men jag kan bara inte låta bli...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
RTFM och använd sökfunktionen.

...måste ju vara det absolut populäraste svaret man kan få här på swec. Antingen så har man sökt eller och inte hittat nåt vettigt svar, eller så vet man helt enkelt inte vilka sökfraser man ska använda. Det är väldigt otrevligt att endast lämna ett sådant svar.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
Ursäkta offtopicen men jag kan bara inte låta bli...

...måste ju vara det absolut populäraste svaret man kan få här på swec. Antingen så har man sökt eller och inte hittat nåt vettigt svar, eller så vet man helt enkelt inte vilka sökfraser man ska använda. Det är väldigt otrevligt att endast lämna ett sådant svar.

Kan man söka så hittar man svar på 99% av sina problem, man är sällan ensammen om ett dator-relaterat fel på ett dator-forum.

Permalänk
Medlem

Men är det ínte bra att fråga om man inte fattar vad som står i t.ex. FAQen?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...