Permalänk
Melding Plague

Macbook recenserad

Läs nyheten: Macbook recenserad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bästa produkten apple har gjort på länge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Bästa produkten apple har gjort på länge!

Jaha, så värmeproblem och 2000kr för en färg som flagnar är det bästa apple gjort på länge

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

flagnande färg. låter ju muntert.. =/ jag trodde dom var målade på insidan plasten.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nej en bärbar dator med en 13,3 widescreen skärm för ett förmånligt pris för en gång skull är det bästa de gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Nej en bärbar dator med en 13,3 widescreen skärm för ett förmånligt pris för en gång skull är det bästa de gjort.

Eftersom den är lika stor som en mac book pro (i princip) så anser jag att mac book pro är en bra mycket bättre produkt, priset till trotts. Och av samma anledning tycker jag inte att macbooken är en särskilt bra produkt.

Jämför den inte med andra 13,3" bärbara för de är mycket mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Eftersom den är lika stor som en mac book pro (i princip) så anser jag att mac book pro är en bra mycket bättre produkt, priset till trotts. Och av samma anledning tycker jag inte att macbooken är en särskilt bra produkt.

Jämför den inte med andra 13,3" bärbara för de är mycket mindre.

Macen är dock bra mycket snyggare.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Macen är dock bra mycket snyggare.

Än alla PCs? Jeklar du har då verkligen legat i och jämfört...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
flagnande färg. låter ju muntert.. =/ jag trodde dom var målade på insidan plasten.

Det är den matta lacken som flagnar, inte färgen, och det har bara varit en eller ett fåtal observerade datorer som är påverkade än.

Det är ändå lite ironiskt att skyddslacken flagnar.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jaha, så värmeproblem och 2000kr för en färg som flagnar är det bästa apple gjort på länge

ska man vara petnoga äre ju typ 15-1600 o inte 2000 bara för färg då man får me större hårddisk med

sen det där med färgen, andra användare har varit inne i butiker o oxå testat det där med färgen som flagnade, o de har inte lyckas få färgen på de svarta macbookarna de testat att flagna.

det tråkiga är att vissa slår ner på produkten för att den är mycket mera budget (genom att vara större osv för vad man får) än macbook pro, lite tråkigt då det just är en budgetdator där man betalar en 6-8000 kr mindre för produkten, så kan man inte vänta sig att den ska vara lika nätt, lika snabb osv. tycker jag alltså.

det jag kan hålla med om är fel är att den även ersätter en liten macbook pro. hade gärna sett att de även släppt en 13" macbook pro, precis som de hade en 12" prowerbook o en 12" ibook.

det som oroar mig mest är väll värmen, som är ett problem som jag inte riktigt gillar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Visst får man mer än iBook G4, men jag tycker ändå att det är väldigt synd att Macbook kostar 500:- mer än G4an.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Visst får man mer än iBook G4, men jag tycker ändå att det är väldigt synd att Macbook kostar 500:- mer än G4an.

Que? Du får en dator som är dubbelt så snabb, är inte det värt 500 kronor?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Än alla PCs? Jeklar du har då verkligen legat i och jämfört...

Precis, att tycka en produkt är snygg är ju självkart en objektiv bedömning och inte något som skiljer sig mellan olika personer :rolleyes:.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Precis, att tycka en produkt är snygg är ju självkart en objektiv bedömning och inte något som skiljer sig mellan olika personer :rolleyes:.

Självklart?

Läs igen. Jag sa inte att han hade fel utan att jag betvivlade att LSD jämfört macbooken med alla konkurrenter.

Bara för att det är subjektivt rättfärdigar det inte att man jämför med produkter man inte sett. Fanboy är snarare ett bättre ord för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Självklart?

Läs igen. Jag sa inte att han hade fel utan att jag betvivlade att LSD jämfört macbooken med alla konkurrenter.

Bara för att det är subjektivt rättfärdigar det inte att man jämför med produkter man inte sett. Fanboy är snarare ett bättre ord för det.

Hur vet du att personen ifråga inte har sett alla laptops (visst ganska självklart, men det är nog ingen på swec som har gjort det, eller hur?).
Så isåfall borde ingen få säga att jag tycker denna produkten är snyggast (måste då gälla alla produkter då). Eftersom ingen har sett alla MP3 spelare, laptops, chassin, tangentbord, skärmar, you name it så borde ingen få säga att han/hon tycker denna produkten är snyggast.
Givetvis så när en person säger att han/hon tycker en produkt ät snyggast så menar han/hon av de produkter han/hon har sett och sen om den personen tycker det så är det dens personens subjektiva åsikter och inte just din.

Sedan så tycker jag att Fanbyism är en subjektiv kommentar i ett objektivt ämne, tex AMD äger!!!111 och inget som handlar om man sett/jämfört alla produkter själv.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Ars Technica gör bra reviews som vanligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Hur vet du att personen ifråga inte har sett alla laptops (visst ganska självklart, men det är nog ingen på swec som har gjort det, eller hur?).
Så isåfall borde ingen få säga att jag tycker denna produkten är snyggast (måste då gälla alla produkter då). Eftersom ingen har sett alla MP3 spelare, laptops, chassin, tangentbord, skärmar, you name it så borde ingen få säga att han/hon tycker denna produkten är snyggast.
Givetvis så när en person säger att han/hon tycker en produkt ät snyggast så menar han/hon av de produkter han/hon har sett och sen om den personen tycker det så är det dens personens subjektiva åsikter och inte just din.

Du har en poäng men håller inte med om det i detta fall (min subjektiva åsikt och därav mitt svar).

Sen var det ju ett subjektivt svar på en objektiv observation vilket inte är helt rättvist, varav mitt svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Sedan så tycker jag att Fanbyism är en subjektiv kommentar i ett objektivt ämne, tex AMD äger!!!111 och inget som handlar om man sett/jämfört alla produkter själv.

Ofta är det så. Men vanligt för fanboys är också att de förutsätter att ex. apples produkter är snyggaste som finns även innan de sett dem.

Eller att intels nästa processor kommer floppa.
Eller att Vista är urkasst på alla plan.

osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Du har en poäng men håller inte med om det i detta fall (min subjektiva åsikt och därav mitt svar).

Sen var det ju ett subjektivt svar på en objektiv observation vilket inte är helt rättvist, varav mitt svar.

Subjektivt svar på en objektiv observation? Där tappade du iaf mig. Ditt svar som du hänvisar till antar jag är ditt tidigare inlägg, men vilken är den objektiva observationen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ofta är det så. Men vanligt för fanboys är också att de förutsätter att ex. apples produkter är snyggaste som finns även innan de sett dem.

Eller att intels nästa processor kommer floppa.
Eller att Vista är urkasst på alla plan.

osv.

Det kallar jag inte fanboyism, det kallar jag dumhet

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Subjektivt svar på en objektiv observation? Där tappade du iaf mig. Ditt svar som du hänvisar till antar jag är ditt tidigare inlägg, men vilken är den objektiva observationen?

Att macbooken är stor för att ha så liten skärm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Det kallar jag inte fanboyism, det kallar jag dumhet

Är inte det samma sak då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Självklart?

Läs igen. Jag sa inte att han hade fel utan att jag betvivlade att LSD jämfört macbooken med alla konkurrenter.

Bara för att det är subjektivt rättfärdigar det inte att man jämför med produkter man inte sett. Fanboy är snarare ett bättre ord för det.

Borde inte en Fanboy då äga en Mac? Jag äger ingen mac mest pågrund av att jag spelade mycket på datorn förut. Men nu ha rjag en Xbox 360 istället. Och hur många riktiga Fanboys av Apple köper MS produkter? Jag tycker dock att Apples OS är bra mycket trevligre än Win men det är jag knappast ensam om.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Tycker jag inte.

För några år sen var det ju t.ex. hur vanligt som helst med Intelfanboys men som köpte AMDs produkter bara för att de inte hade råd.

Permalänk
Medlem

Underbar komprimering på bilderna i artikeln.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Jag såg två stycken på tåget med vars en bärbar dator förra veckan.

Den ena satt med en mac, hyffsat smal, den andra satt med en dell som var något tjockare.

Ialla fall så noterade jag hur bra man kunde se på Dells skärm jämfört med macen? Macen gick helt enkelt inte att se något på och detta trotts att den var i mindre vidvinkel(jag såg dellen mer snett ifrån). Kör de med sämre skärmar eller eller var det en väldigt gammal mac?

Sen förstår JAG inte hur man kan tycka att macen e så snygg? den ser ju ut som en gammal köks produkt?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
Jag såg två stycken på tåget med vars en bärbar dator förra veckan.

Den ena satt med en mac, hyffsat smal, den andra satt med en dell som var något tjockare.

Ialla fall så noterade jag hur bra man kunde se på Dells skärm jämfört med macen? Macen gick helt enkelt inte att se något på och detta trotts att den var i mindre vidvinkel(jag såg dellen mer snett ifrån). Kör de med sämre skärmar eller eller var det en väldigt gammal mac?

Sen förstår JAG inte hur man kan tycka att macen e så snygg? den ser ju ut som en gammal köks produkt?

Flame flame flame... Trolla vidare du.

Han med macen kanske dragit ner ljuset för att få mer batteritid?
vidvinkeldelen i det horizontella planet är inget problem med ibooken(som jag antar att du menar när du ser det som en köksprodukt.) Däremot vertikala...

Men iBooken är den billigaste laptopen Apple någonsin sålt också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Flame flame flame... Trolla vidare du.

Han med macen kanske dragit ner ljuset för att få mer batteritid?
vidvinkeldelen i det horizontella planet är inget problem med ibooken(som jag antar att du menar när du ser det som en köksprodukt.) Däremot vertikala...

Men iBooken är den billigaste laptopen Apple någonsin sålt också

Flame ?? Trolla??

Jag såg vad jag såg och tänkte bara kolla om det stämmer, men då måste killen i fråga draget ner ljuset rijält. Detta handlade om det horizontella.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
Jag såg två stycken på tåget med vars en bärbar dator förra veckan.

Den ena satt med en mac, hyffsat smal, den andra satt med en dell som var något tjockare.

Ialla fall så noterade jag hur bra man kunde se på Dells skärm jämfört med macen? Macen gick helt enkelt inte att se något på och detta trotts att den var i mindre vidvinkel(jag såg dellen mer snett ifrån). Kör de med sämre skärmar eller eller var det en väldigt gammal mac?

Sen förstår JAG inte hur man kan tycka att macen e så snygg? den ser ju ut som en gammal köks produkt?

Efersom du inte kunde se något kanske den inte var på ;).

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Efersom du inte kunde se något kanske den inte var på ;).

Tjenar!
Klart den var på man såg konturer som rörde sig, killen såg på film ju.

Det är ju inget som säger att skärmen helt enkelt var defekt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
Tjenar!
Klart den var på man såg konturer som rörde sig, killen såg på film ju.

Det är ju inget som säger att skärmen helt enkelt var defekt.

Säker på att han såg filmen, han kanske bara lyssnade på film ljud med skärmen av och det som rörde sig var dina reflektioner :P. Nä men seriöst jag vet att iBooks skrämar inte är något vidare jämfört med andra tillverkare. Jag har själv jämfört mellan en VAIO FS195 och en iBook och VAIOns skärm är otroligt mycket bättre, men sen så skiljer det en del annat mellan dem.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk

LG's Express TX är en riktig läckerbit. Det är en sån dator man ska ha. Inte en mac....Macbook kommer i tre utföranden. Billig, Mellan, Svart.

Skillnaden rent hårdvarumässigt mellan "Mellan" och "Svart" är NADA! Bara färgen....trots det tar apple nästan 2000 kr mer betalt pga. lite svart färg. Det mest idiotiska med det hela är att ni apple/mac fantaster är så inbitna i det hela att ni tycker att det är helt ok....helt underbart.

Snacka om idioti!

ps. Notera, jag skrev fantaster, inte alla som tycker om mac.

Visa signatur

Don't hate me cus i'm beautiful....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AngryTino
LG's Express TX är en riktig läckerbit. Det är en sån dator man ska ha. Inte en mac....Macbook kommer i tre utföranden. Billig, Mellan, Svart.

Skillnaden rent hårdvarumässigt mellan "Mellan" och "Svart" är NADA! Bara färgen....trots det tar apple nästan 2000 kr mer betalt pga. lite svart färg. Det mest idiotiska med det hela är att ni apple/mac fantaster är så inbitna i det hela att ni tycker att det är helt ok....helt underbart.

Snacka om idioti!

ps. Notera, jag skrev fantaster, inte alla som tycker om mac.

OS X.. tudduliu