Tidig förhandstitt på Nvidia ForceWare 90

Permalänk
Melding Plague

Tidig förhandstitt på Nvidia ForceWare 90

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut. Hoppas man slipper en massa .net framework och sånt skit bara då.
Gillar inte ATI controlcenter bara för det.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Hatar verkligen ATis kontrollpanel.

Det är det program som tar längst tid att starta som jag har (klart längre än photoshop, maya, indesign osv.) och är dåligt även när man kommer in i det.

Jag klagar inte på möjligheten men att begränsa funktioner till något så slukande och bloatat hatar jag.

Tiden får väl se om nVidias lösning är lika dålig men rent spontant så är jag inte optimistisk.

Det är ju enkla inställningar man gör ... Varför göra det svårare än vad det är?
Bara de behåller en enkel version så är jag nöjd i alla fall (vilket ATi har valt att inte göra).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Hatar verkligen ATis kontrollpanel.

Det är det program som tar längst tid att starta som jag har (klart längre än photoshop, maya, indesign osv.) och är dåligt även när man kommer in i det.

Jag klagar inte på möjligheten men att begränsa funktioner till något så slukande och bloatat hatar jag.

Tiden får väl se om nVidias lösning är lika dålig men rent spontant så är jag inte optimistisk.

Det är ju enkla inställningar man gör ... Varför göra det svårare än vad det är?
Bara de behåller en enkel version så är jag nöjd i alla fall (vilket ATi har valt att inte göra).

Håller med fullständigt, jag kommer ärligt talat börja gråta om forcewaren blir nått liknande atis kontrollpanel. Det är segt redan som det är nu imo.

Permalänk
Medlem

Enchancements låter jävligt nice... Är också en av tydligen många som avskyr ati kontrolpanelen.. Ska jävlar i de köpa ett nvidia kort nästa gång

Permalänk
Medlem

Ser trevligt och bra ut. På tiden att det genomförs lite ändringar på drivrutinsfronten men om någon skulle behöva det så skulle det kanske varit ATI

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

tycker ATIs control Center är så jävla Bloatad.... installerar aldrig den..

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Aj, man får ju hoppas på att Forcewaren är snabbare!
det borde dom nästan göra kanske det är en av anledningarna därför dom tar fram det och för att fin justrera sin överclockning..
men men får se när den har släpts!!

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Ser ju bra ut. Hoppas man slipper en massa .net framework och sånt skit bara då.
Gillar inte ATI controlcenter bara för det.

Håller med, skitprylar det där .net framework som kräver massa tillägg till Windows och som gör att ett litet enkelt program blir jättestort och tar lång tid att starta.

Installerar inte nåt som kräver .net

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Vad är det som är jobbigt med net framework ?

Installerar det ibland då vissa applikationer kräver det men har inte märkt något konstigt, vad är det som alla är rädda för?

Edit: oh såg nu inlägget över.

dock klarar jag av att leva med det. har inte märkt någon längre starttid på program , även med mina skitminnen

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Inaktiv

Alla som sysslar med programmering för windows bör känna till vad .NET Framework innebär, låter som om det är dags att den övriga massan läser på också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Vad är det som är jobbigt med net framework ?

Installerar det ibland då vissa applikationer kräver det men har inte märkt något konstigt, vad är det som alla är rädda för?

Edit: oh såg nu inlägget över.

dock klarar jag av att leva med det. har inte märkt någon längre starttid på program , även med mina skitminnen

Rädd är väl inte riktigt ord kanske. Mest irriterande är det när du precis har installerat om datorn. Du kan inte installera grafikkortsdrivrutinen förens du har installerat .net framework. Och dessutom är det bara ytterligare en sak som kan gå fel. Och kontrollpanelen är riktigt långsam.

Värst av allt med ATIs kontrollpanel är ju alla tjänster som ligger i bakrunden och drar kraft hela tiden.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag har testat delar av detta nya UI som finns i vissa Beta drivrutiner och jag tar verkligen det gamla över detta nya.

Det fanns ingenting i detta nya UI som jag tycker var en förbättring över det gamla.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

hmm undra hur mycket onödigt ram det här ska dra?
gillar inte när det är för mycket grejer Less is more!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Nvidia har alltid haft bättre paket till sina kort än vad Ati nånsin kommer att ha tror ja. Som ni själva skriver, tar alldeles för lång tid med ATIC. jobbuigt, hinner dricka 3-5 klunkar av mitt kaffe innan jag kommer in och gör mina inställningar, tal om flimmer på skärmen så fort man ska in i CCC. hopplöst. Korten är det inget fel på bortsett ifrån värmen och ljudet, men paketen till drivisarna är hemskansfulla.

Ati Tray Tool gillar jag däremot, finns en nackdel där och det är Tvout inställningarna. synd

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Alla ni som klagar på kontrollpanelen, varför kör ni den?

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aero
Alla ni som klagar på kontrollpanelen, varför kör ni den?

det är ju det vi inte gör. Men man har ju provat den när den kom ut.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aero
Alla ni som klagar på kontrollpanelen, varför kör ni den?

Om du menar ATi Control Center så krävs den för samtliga X1800/X1900-kort om man vill kunna göra avancerade inställningar.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Om du menar ATi Control Center så krävs den för samtliga X1800/X1900-kort om man vill kunna göra avancerade inställningar.

Hursäkta min ovishet men vad menar du med avancerade inställningar?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Hursäkta min ovishet men vad menar du med avancerade inställningar?

På mitt x8xx kort så kan jag i princip bara ändra färdjup, frekvens samt upplösning
Möjligt att man är begränsad till viss frekvens och upplösning innan man ändrat i kontrollpanelen till det som skärmen klarar av...

Samt begränsade inställningar för två skärmar och tv-ut.

I princip så är man tvingad till att installera den om man inte är helt nöjd med hur det är precis när man insallerat drivrutinerna. Eller så kan man vända sig till ett 3djepart program. Men jag tycker det är patetiskt av ett företag som är så stort som ATi att vara så oseriösa.

Hörde ett rykte om att de skulle ta tillbaka det gamla?
Men har inte sett nåt om det eller så är det gömt någonstans på sidan.

Permalänk
Medlem

Skulle inte .net avvecklas i vista? isf tror jag inte att dom använder det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Enchancements låter jävligt nice... Är också en av tydligen många som avskyr ati kontrolpanelen.. Ska jävlar i de köpa ett nvidia kort nästa gång

Det heter väl ändå Enhancements eller Enchantments, då det förstnämnda är förbättringar och det andra är trolleri.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Skulle inte .net avvecklas i vista? isf tror jag inte att dom använder det..

.Net frameworket skulle ju vara en viktig del av Vista, det var väl därför ATi bytte.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

nice drivers

Visa signatur

Lian Li PC-343B | Enermax Platimax 1700W | ROG Strix X570-E Gaming | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright Silver Arrow | G.Skill Trident Z RGB 32GB 3200MHz | RTX 3080 Ti FE | WD_BLACK SN850X NVMe SSD 1TB | Plus en bunt mekaniska diskar :P

Permalänk
Medlem

Håller med om ATI's kontrollpanel. Trög och svår är den bara... usch

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

När väntas det att komma ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
dock klarar jag av att leva med det. har inte märkt någon längre starttid på program , även med mina skitminnen

Skitminnen? Skitburk menar du väll? :] Frågan är hur du inte kan tycka att det är segt när du sitter på en soppas omodärn dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acateon
...en soppas omodärn dator.

hm... mja... dator va rätt iaf^^ sry.. va tvungen

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda
Alla som sysslar med programmering för windows bör känna till vad .NET Framework innebär, låter som om det är dags att den övriga massan läser på också.

Men det är lätt att skylla på .NET Framework. Eftersom det kan inte vara programmet i sig utan endast frameworken som gör att programmet startar långsamt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Kan nån förklara lite mer om varför Ati CCC är kasst?
Mitt CCC startade på max 5sekunder
Väldigt lätt använd också.
Ända dåliga var att jag fick sämre prestanda med +600mhz klock på minne med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Kan nån förklara lite mer om varför Ati CCC är kasst?
Mitt CCC startade på max 5sekunder
Väldigt lätt använd också.
Ända dåliga var att jag fick sämre prestanda med +600mhz klock på minne med det.

Mitt nvidia-jox startar på 5ms, som det ska alltså.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB