Fläckten konstig på mit Moder kort "Abit NF7"

Permalänk
Medlem

Fläckten konstig på mit Moder kort "Abit NF7"

Jag har ett Abit NF7 norbrygge fläckten låte!!

Det låter som den skrapar i mot. Kan man köra utan den?? Eller vad ska jag göra?

Väldigt iriterande!

Visa signatur

Moziz här vem anars

Permalänk
Medlem

den har ju en anledning till att FINNAS! ta bort den å chippset överhetttas eller bränns upp..

skaffa ny, eller en stor kylare som passar. kan ju borra dit själv, om du e händig, annars ge FAN i det ;oP

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Re: Fläckten konstig på mit Moder kort "Abit NF7"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moziz
Jag har ett Abit NF7 norbrygge fläckten låte!!

Det låter som den skrapar i mot. Kan man köra utan den?? Eller vad ska jag göra?

Väldigt iriterande!

Byt ut den mot en sådan här så blir det tyst och fint

http://kylning.com/info.php?products_id=525

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem

Re: Fläckten konstig på mit Moder kort "Abit NF7"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moziz
Jag har ett Abit NF7 norbrygge fläckten låte!!

Det låter som den skrapar i mot. Kan man köra utan den?? Eller vad ska jag göra?

Väldigt iriterande!

Stäng av systemet, skruva loss fläkten och dammsug kylflänsen, ge lagren i fläkten en eller två droppar symaskinsolja eller dylikt, skruva ihop det igen och se ifall det blev bättre, annars gör du nog bäst i att köpa en ny fläkt.

Lycka till

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Nu låter det inte så mycket mer hadde i sär den och blåste och smörja. Men det kommer litte då och då nu! håller på 30seck 1 gång per timma!

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Moziz här vem anars

Permalänk
Medlem

Kör på passiv annars som cla77 länka till. Har kört en sådan på en abit an7 och den kyler bättre utan att väsnas än den skitfläkten.