ATI lanserar Catalyst 6.5

Permalänk
Melding Plague

ATI lanserar Catalyst 6.5

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

hopp

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

hm.. va ett ordentligt hopp med AA osv på slaget för x1900, vilket alla spelar med, tror jag. Det är ju inte så kul.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

men vafan fortfarande ingen fix för skuggor i battlefield 2 ? suck

Permalänk
Medlem

Lite roligt att Issue list är längre än fixed list.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
men vafan fortfarande ingen fix för skuggor i battlefield 2 ? suck

Går kanske inte att fixa?

Men håller med om att de är bedrövligt fula...

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Citat:

* Doom 3: Beginning a new game and selecting the shotgun in the give all console no longer results in corruption being noticed when Ultra Quality is disabled in the in game video quality settings.

ÄNTLIGEN! Detta har jag haft väldiga problem med.

LOL

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk

gött. jg är helt grön på detta men vilket är det man ska ladda ner? någon får gärna ge en vink

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

skit det här ju....

skuggor i bf2?
hdr+aa i fler spel?
integrering av chuckie patchen?

bl. a.

Permalänk
Medlem

Jag är inte speciellt insatt i ATI kort eftersom jag alltid föredragit nvidia. Men min notebook har ett Radeon X700 i sig. Vinner jag något på att sätta in detta? Har så vitt jag vet bara de mest grundläggande drivrutinerna installerade.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag installerade den och vips så kan jag knappt scrolla i hemsidor.. Det är som att uppdaterar sidan skit segt så man ser hur allt bara laggar söndeR:P nån som vet jag vet ad jag menar. det är såhär om man inte har nån drivrutin installerad

knepit , för dte är bara så i firefox också

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar ju inte vara några drivrutiner man ska köra med för att få ökad prestanda i spel/testprogram. Enligt tweaktown.

Permalänk
Medlem

Mer än dual core stöd behöver man inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caop!
Jag installerade den och vips så kan jag knappt scrolla i hemsidor.. Det är som att uppdaterar sidan skit segt så man ser hur allt bara laggar söndeR:P nån som vet jag vet ad jag menar. det är såhär om man inte har nån drivrutin installerad

knepit , för dte är bara så i firefox också

Jag hade också så när man scrolla på internet och i mappar men det hjälpte när jag installerade om 6.5.

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7

Permalänk
Medlem

Orka. Jag kör fortfarande 6.3 och kommer att göra det tills de kommer med en vettig driver.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag kör även 6.3. 6.4 Balla ut helt för mig och jag fick 5bitars färg eller nått och kunde inte ändra tillbaka från jag hadde bytt till 6.3 igen.

Permalänk
Medlem

hmm--Är jag den enda som fått markanta färbättringar

Jag lirar tomb raider nu i 1280x960 med högt i allting med smma inställningar i atitool som med 6.4 och omegadrivers 6.3 LAGGFRITT

min kassa dator med detta trodde jag aldrig

med dem sinstnämnda drivisarna så laggade de i 1024x768..skumt att det är sånna förbättringar med ett så gammalt graffe 9800 pro

kanske är det buggfix för just d spelet men ändå :P..det är nice som fan..icke behöver jag ny dator nu även om den drar 170 W ^^

Permalänk
Medlem

Installerade dessa några dagar sedan och har inte haft några problem alls. BF2 flyter på perfekt.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag kör även 6.3. 6.4 Balla ut helt för mig och jag fick 5bitars färg eller nått och kunde inte ändra tillbaka från jag hadde bytt till 6.3 igen.

Instämmer, fick 16 färger blev väldigt fint! Det är ingen ide att släppa sånt här när det inte innehåller nåt vettigt. Jag har bytt till DNA och det fungerar då miljontals gånger bättre, slipper alla resets också.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
men vafan fortfarande ingen fix för skuggor i battlefield 2 ? suck

Är det ATI's drivrutin som är felet? Jag trodde DICE hade fixat felet med skuggorna sedan länge. Själv har jag inte spelet utan bara testat demot där skuggorna ser förjävligt ut

Edit:
Med 6.4 blev det massa skräp på skärmen när windows xp skulle starta upp, men blev bra sedan desktopen kom fram. 6.3 har funkat bäst hittills av 6.x serien. 6.5 är inte testad tillräckligt än för att jag ska säga några nack/fördelar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Jag kan fortfarande inte köra Futuremark 2005pro (vissa test gör att det bara stänger av sig själv), samt att jag på helt slumpmässiga grunder kan spela Oblivion (har inte testat några andra spel) alltså spelet går inte igång i crossfire,

både futuremark och spelet funkar om ja klickar bort Crossfire, någon som vet hur detta går att åtgärda så får ni gärna förklara det för mig.. för det är väldans irriterande.

peace!

Visa signatur

* Intel core i7 4930K (6 core) @ 4.5Ghz + Corsair Hydro H100i | 64GB (8x8GB) Corsair DDR3 Vengeance Pro Series Silver 2133Mhz | Asus Rampage IV Extreme Black edition | 2x Samsung 840 Pro 256gb SSD (RAID-0) | 2x MSI Nvidia Geforce GTX 970 4Gb Twin Frozr (SLI) | Dell Ultrasharp U3011 30" 16:10 (2560x1600) | 2x Eizo 24" EV2411W 16:10 (1920x1200) (Multiscreen setup)

Permalänk
Medlem

Jag vet inte exakt vilken version jag har, vet att det är antingen 6.3 eller 6.4. Jag har aldrig haft problem med drivers

Visa signatur

AMD64 3200+ @ 2.51 GHz | X850XT | 1.5 GiB DDR | 480 GiB hdd | Tagan easycon 430W |ThermalTake Soprano Black w/ window |

Permalänk
Medlem

iaf till gamla graffe funkar det bättre^^

klarar fan tom med spela hitman 4 nu hehe..

jag kan säha att jag har suuuuperdålig dator

Permalänk
Medlem

Catalyst 6.5 med den gamla hederliga kontrollpanelen. Obs ej testat själv.

http://www.ngohq.com/showthread.php?t=6306

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|