Google i samarbete med Dell

Permalänk
Melding Plague

Google i samarbete med Dell

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är väl positivt, varför skulle det inte vara?

Permalänk
Medlem

Vilka program ska skickas med då?
google toolbar

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojje_c1
Vilka program ska skickas med då?
google toolbar

"Bland annat så kommer mjukvara som Google Desktop och Google Toolbar finnas förinstallerat på alla Delldatorer. Dessutom
finns en ny startsida som innehåller både information från Google och Dell, antagligen något liknande Firefox Start som är
ett samarbete mellan Mozilla och Google."

Permalänk

msn blir av med några miljard i reklampengar, har det någon större inverkan mer än det?

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha massa förinstallerat skit när jag köper dator! Det installerar jag när jag behöver det. På samma sätt vill inte vanliga Svenssons starta sin dator och se genvägar till 25 program som de inte vet vad det är.

Jag hade skickat torpeder efter Bill om jag hade fått deras msn-toolbar vid installation av XP.

Iof är jag inte drabbad men ändå

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

jag vill inte heller ha en massa program förinstallerade

dessutom installeras dessa program lite hur som helst dv en del ligger direkt i roten och en del i program files och en del ligger i mappar som heter som tillverkaren gör...

ännu värre blir det om man skulle välja svenskt os då vissa program installeras i program istället för program files

ge oss allt som tillbehör istället så att vi får välja fritt

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Här är Dells nya startsida hos google:
http://www.google.com/ig/dell

Permalänk
Medlem

Jippi... Ska bli kul att se vilken pajkastning google och MS kommer ha nu.

Personligen tycker jag aldrig att förinstallerat är ett problem. Har man vett i skallen flashar man OEM maskiner innan man börjar använda dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Jippi... Ska bli kul att se vilken pajkastning google och MS kommer ha nu.

Personligen tycker jag aldrig att förinstallerat är ett problem. Har man vett i skallen flashar man OEM maskiner innan man börjar använda dom.

Problemet är att 90% av privatpersonerna som köper en dator idag inte har det vettet -_-

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

ffs!! DELL cut the crap!!!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenny McCormick
Här är Dells nya startsida hos google:
http://www.google.com/ig/dell

Vansinningt ful. Då var Mozilla start snyggare

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Avskyr alla sorters toolbars. Om jag någonsin hade köpt en Dell hade det varit det första jag avinstallerat.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

ännu ett steg mot världsherraväldet. nu planterar dom onda program i våra datorer mot våran vilja. hur kommer detta att sluta egentligen.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
ännu ett steg mot världsherraväldet. nu planterar dom onda program i våra datorer mot våran vilja. hur kommer detta att sluta egentligen.....

Väljer vi inte fritt om vi vill köpa en dator eller inte?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Väljer vi inte fritt om vi vill köpa en dator eller inte?

Klart vi inte gör. Försök att förklara min onaturliga förmåga att köpa datordelar som jag igentligen inte har någon nytta av... kan förvisso vara den där skumma rösten i mitt huvud.. men men