Seagate slutför köpet av Maxtor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TndB

olircEn sådan du menar kanske?

http://www.tnplanet.com/tndb1/hd.jpg

Japp och den köpte jag genom att förskottsbetala till företaget som skickade den som tur var för det är inget jag gör idag inte. Kommer inte ihåg vad jag gav för den men dom var dyrare då iaf hårddiskarna vill jag minnas.

Permalänk
Medlem

Bara att inse att anekdotisk bevisföring inte funkar i det här fallet. Bara för att ni har haft en disk som strulat, betyder inte det att alla diskar av det märket är dåliga. Och har ni INTE haft problem, så betyder det ingenting alls. Även om så mycket som hälften av alla hårddiskar pajar - och då är det en RIKTIGT usel serie - så finns 50% chans att ni står och säger "nä vadå, det här är bra grejer, jag har aldrig haft problem med min Maxtor/IBM/Seagate/Whatever..."

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Ja det bara att inse att alla hårddiskar går sönder klart vanligaste felet på datorer är att hårddisken kraschat. Det är också skrämmnade få som överhuvudtaget tar backup trots att dom kanske har hela fotosamlingen på datorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
Alltså ni som har problem har ni någon kylning på era diskar eller vad rör det sig om? Har inga problem med mina maxtor från 2003...

Det undrar jag med. Har också Maxtordiskar från 2003 som fortfarande fungerar lika bra som när de var nya. Och så ligger 2x250gb maxtor diskar och väntar på mig på posten

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Menas det med att seagatediskarna kommer bli lika kassa som maxtor nu eller att maxtor kommer bli lika bra som seagate eller kommer fortfarande seagate va bra och maxtor kassa?

Har aldrig haft problem med Maxtor, så vad snackar du om?

Edit:
Ska väl säga att min maxtor förde lite oljud när den var ny, men det är borta nu. Kanske det var värmeproblem innan jag satte i en fläkt framför hårddisken, då sjönk tempen med ca 50% enligt Hard Disk Sentinel. Hårddisken var uppe på 37-40 grader innan fläkten kom dit, ligger nu på 18-23 som max nu

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Är också en av dem med goda erfarenheter av maxtor. De presterar någorlunda bra och fungerar felfritt. Dock så låter den lite väl mycket i min smak och kommer därför att bytas ut..