Permalänk

AMD 64 - Counterstrike bluescreen

Tjena

Har skaffat en ny dator, AMD Athlon 64 3200+. Funkar kanon, går fort som vinden. MEN när jag ska lira counterstrike source får jag direkt bluescreen och datorn startas om. Vadan detta undrar jag, börjar få en smula panik.

Någon som vet vad det rör sig om?

/Ante

Permalänk
Medlem

Re: AMD 64 - Counterstrike bluescreen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dudelicious
Tjena

Har skaffat en ny dator, AMD Athlon 64 3200+. Funkar kanon, går fort som vinden. MEN när jag ska lira counterstrike source får jag direkt bluescreen och datorn startas om. Vadan detta undrar jag, börjar få en smula panik.

Någon som vet vad det rör sig om?

/Ante

till att börja kan du ju hindra omstarten och läsa av vad felkoden är så blir det lite lättare att hjälpa
det gör du i kontrollpanelen/system/avancerat/start och återställing och inställningar för det..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

skriv gärna va du har för specs också (komponenter), drivrutiner och Windows så blir saken biff

Permalänk
Medlem

Re: AMD 64 - Counterstrike bluescreen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dudelicious
Tjena

Har skaffat en ny dator, AMD Athlon 64 3200+. Funkar kanon, går fort som vinden. MEN när jag ska lira counterstrike source får jag direkt bluescreen och datorn startas om. Vadan detta undrar jag, börjar få en smula panik.

Någon som vet vad det rör sig om?

/Ante

Det är inbyggt i xp att det ska ge bluescreen när man her på värdelösa spel

Permalänk
Medlem

Har du ett kasst grafikkort? Kanske är programvarufel?

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Avstängd

Testa Uppdatera grafikdrivrutinerna kanse?

Permalänk

tack för alla svar. det var så enkelt som att uppdatera drivrutiner. pinsamt är att ett nytt fel har uppenbarat sig nu. när jag valt server står den bara och maler och till sist står det connectin failed after after 4 retries. Jag har kryssat i filter för att sålla spel som är låsta och fulla, så det beror inte på det. vad kan detta nu bero på?