Permalänk
Medlem

Sata 3.5?

Hej
Jag har en fråga, Jag undrar hur jag vet vilke SATA som passar mitt moderkort,
SATA 3.5" eller SATA 2.5"?

Och, vad är bäst att köpa? Ett NVidia GeForce 7900GTX 512 Mb för 6000:-, eller
Dubbla ATI Radeon X1900 för 10 000:-? För om jag tar ATI, så måste jag dra ner processorn till en Athlon64 X2 toledo 4400+ 2,2Ghz, Men om jag tar NVidia så kan jag köpa Athlon64 X2 toledo 4800+ 2,4Ghz. Hur tycker ni jag ska göra?

Jag sitter mycket med Maya och andra krävande program och spel.

Tack på förhand

Permalänk

Exakt vilket märke av moderkort framgår inte, men socket939 förstår jag. Kör på sata 3,5" och ett 7900GTX och x2 4800+, du får en bra rigg där.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Köp hellre två stycken 7900GT och voltmodda + klock. Det tjänar du mer på, på alla sätt (utom utrymmesvis och chassitemp). Sen kan du köpa en grymmare processor med pengarna du sparar.

Permalänk
Medlem

voltmodda?

Permalänk
Medlem

Man kan voltmodda många kort. När man matar dom med mer spänning till kärnan eller minnena klockar dom generellt bättre. Dock behöver man bra kylning, för annars förstörs dom. Läs mer här

Permalänk
Medlem

Okej, Tack! Men om jag tar två stycken 7900GT(Vilket jag antar inte är lika bra som GTX), blir det bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlasteRs
Okej, Tack! Men om jag tar två stycken 7900GT(Vilket jag antar inte är lika bra som GTX), blir det bättre?

7900GT är marginellt sämre än 7900GTX. Prisskillnaden är absolut inte värt det. Två stycken 7900GT är innan voltmodd och klock bättre än 7900GTX.

Permalänk
Medlem

Prisskillnaden är absolut inte värt det? Så du menar att jag ska ta 7900GTX? Eller tvärtom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlasteRs
Prisskillnaden är absolut inte värt det? Så du menar att jag ska ta 7900GTX? Eller tvärtom?

Nejnej. 7900GTX är bättre än 7900GT, men den är inte värd dom extra pengarna.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för besväret zeroqp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlasteRs
Okej, tack för besväret zeroqp!

Det är mitt nöje. Hojta till om du behöver hjälp igen.