Håll ordning på kablarna

Permalänk
Melding Plague

Håll ordning på kablarna

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

By: Jason Krueger

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det är faktisk lite av ett "rats nest" i min burk, så det här måste göras

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Han har ju fuskat på resultatbilderna genom att inte koppla in floppy + sin ena hårddisk.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

har du läst hela artikeln fog? där säger han att han har vänt sina diskar om, och att han kopplar bara in floppyn när han ska uppdatera bios....

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Varför ta med en bild i nyheten där alla komponenter inte är ditsatta?

Här är slutresultatet.

Permalänk

Bra initiativ och riktigt snyggt blev det också, kanske något man skulle prova.
Iofs har jag redan dragit kablarna hyfsat men det är få saker som inte kan bli bättre, en bra idékälla om inte annat.

Jag tycker det är lite festligt att han missat att sätta minnena rätt och därför inte kör dem i dual channel

CHA Green
CHB Purple

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Jävligt smart idee det där med att vända hårddiskarna.. ska göra det imorgon efter jobbet och se ifall det blir något bra av det..

Permalänk
Inaktiv

"Floppy, Where Have Ye Gone?'
While I do have a floppy drive installed, it is mainly for looks, and of course the infrequent bios update. So, it remains totally disconnected. That's two fewer cables I had to worry about, making it that much easier to keep my layout looking clean. For smaller file transfers and other such data I use SanDisk Flash cards anyhow. So, not having the floppy wired up was not a big loss for me, personally.

Resultatet var ganska bra, fast kanske blir bökigt när han ska in med fler diskar, fast snyggt o rent blev det.

Extern USB-floppy underlättar så mycket tycker jag, som slängt ut pengar på en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perssonabbe
"Floppy, Where Have Ye Gone?'
While I do have a floppy drive installed, it is mainly for looks, and of course the infrequent bios update. So, it remains totally disconnected. That's two fewer cables I had to worry about, making it that much easier to keep my layout looking clean. For smaller file transfers and other such data I use SanDisk Flash cards anyhow. So, not having the floppy wired up was not a big loss for me, personally.

Resultatet var ganska bra, fast kanske blir bökigt när han ska in med fler diskar, fast snyggt o rent blev det.

Extern USB-floppy underlättar så mycket tycker jag, som slängt ut pengar på en

Äh, ev. bökighet är en del av charmen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perssonabbe
...

Extern USB-floppy underlättar så mycket tycker jag, som slängt ut pengar på en

Tror inte BIOS tycker om att du försöker uppdatera med en USB-floppy, det är väl BIOS som ser till att USBn fungerar via bryggor och sådant? Och om man då raderar BIOS från en extern enhet så lär han bli lite ledsen när han ska försöka läsa in den nya flash-filen, såvida den inte läser in allt i minnet förstås. Då är det en annan femma Jag kan givetvis vara helt galet ute, men då skyller jag på arbetspasset

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Feeet nice!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nästa bygge blir det definitivt att prova med att vända på hårddiskarna för snyggare kabeldragning.

Varför inte på nuvarande bygge?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Varför måste ni alltid försöka hitta fel eller rent av säga att det blir jobbigt mer fler komponenter?

Han har byggt ett riktigt snyggt system enligt mig, vill du lägga in så mycket så möjligt i ett chassi får du säkert göra på lite andra sätt men sålänge det inte så massor av komponenter så ger det där ett bra resultat.

Angående minnet som inte går i Dual DDR som någon nämnde här, tänk om han har 1GB+512MB, inte så lätt att köra det i dual mode då.

Att borra hål i moderkortsplattan var en bra idé för de där förbannade kablarna till powerswitchen, hd-lampa etc, tror jag ska köra på den linjen.
Hårddiskarna kan jag inte göra så mycket åt då jag sitter med ett P160 och har hårddiskarna redan vända åt det hållet, däremot tror jag att jag ska dra om kablarna lite bättre.

Visa signatur

PC: | Asus TUF Z370-Plus Gaming | Intel Core i5-8600K | Corsair Hydro H60 v2 | 32GB Corsair Vengeance LPX | Intel M.2 512GB | 12TB HDD | Asus ROG Strix RTX 3070 Ti OC Edition 8GB GDDR6X | Fractal Design Define R5 Blackout | Corsair RM750x White | Lenovo G34w-10 34" 3440x1440 | Logitech Z623 THX | Sennheiser G4ME One |
HP Notebook | AMD Ryzen 5 2500U | 16GB | 256GB M.2 SSD | Radeon Vega 8 |

Permalänk

Ja då kanske man ska tänka lite på kabeländringar på sitt (host) nyinköpta begagnade hightower. De är tillräckligt trångt nu med slangar överallt. Jaja, man får väl experimentera lite med de sen.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

gjorde ungerfär likadant i min burk idag och blev faktiskt ricktigt bra. mer såna här artiklar tack

Visa signatur

Workstation: Fractal Design Define R4, Core i5-3550, 16GB ram, ASUS P8Z77-V, GTX570, Corsair CX500M, 74GB WD Raptor+4,1TB HDD, 3x Dell P2314H.
Notebook: HP EliteBook 840, i7-4600U, FHD 14", 8GB ram, Samsung 840 PRO 256GB, Intel AC WLan, 4G-LTE.
Htpc: Raspberry pi med rasplex