Permalänk
Melding Plague

Internet Explorer 7+

Läs nyheten: Internet Explorer 7+

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jaha tror inte nån kommer köra IE 7 ändå.säkert samma gammla skrot men i en ny lyx förpackning....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

några av fördelarna med Vista och som inte var möjligt att enkelt implementera i Internet Explorer 7 för Windows XP

ordet "enkelt" identifierar källan bra.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag gillar nya explorer men jag vet inte om jag kommer vilja gå över till den från firefox än. Jag tycker det är skönt att MS gör vissa grejer Vista exklusiva.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Jaha tror inte nån kommer köra IE 7 ändå.säkert samma gammla skrot men i en ny lyx förpackning....

Tror du ingen kommer att köra IE7?
Vad sägs om majoriteten av alla Windowsanvändare?

Själv kör jag Firefox. Det är trevligt och snyggt :).

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Discokungen
Citat:

Även om de båda versionerna av Internet Explorer 7 bygger på samma källkod, kommer Vista-versionen ha två funktioner som kallas ”Protected Mode” och ”Parental Controls” samt en förbättrad ”Network Diagnostics”

Ehm. Jaha? Innebär det att "extrafunktionen" innebär en skyddad webbläsare? Kul med XP-versionen som tydligen inte är skyddad

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Stor del av windows användarna vet inte att det finns olika webbläsare, de vet inte ens vad ordet betyder hahha.... så inte konstigt om majoriteten avnänder IE.

Själv använder jag Firefox p.g.a att jag tycker IE inte är lika bra och saknar funktioner. Fast IE 7+ kanske har dessa funktioner?!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Jaha tror inte nån kommer köra IE 7 ändå.säkert samma gammla skrot men i en ny lyx förpackning....

jag kommer garanterat att köra IE7 så fort den kommer ut - personligen så ser jag ingen anledning till att inte göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Jaha tror inte nån kommer köra IE 7 ändå.säkert samma gammla skrot men i en ny lyx förpackning....

Jag använder den nu och gillar den. "Säkert..."? Du har alltså inte själv testat det?

Permalänk
Medlem

jag har använt IE hela livet. visst jag testade några andra webläsare men jag som är en vanlig dator användare är nöjd med IE och jag kommer att använda det i fortsätningen. tråkigt att dom ska implementera exklusiva saker endast i vista :/

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Det som är bra med IE är att man vet att alla sidor (bör) funka i den.
Det kan man inte vara lika säker på om man kör Opera t.ex.
Jag kör själv firefox och FF är ganska likt IE så den funkar på nästan alla sidor.

Permalänk
Medlem

Våga vägra IE... Ser ingen som helst orsak till att nyttja det då både Opera och FF är betydligt bättre

Permalänk
Medlem

Har testat IE7 beta 2 och jag har inte hittat, för min del i alla fall något som gör den bättre än FireFox. Argumenten i artikeln låter som ytterligare försök att få fler till Vista när det är sälppt, precis som med DirectX 10.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej, men majoriteten av de som använder datorer blir mer och mer kunniga för varje dag. Ni får det att låta som om majoriteten av IT-användarna i världen är 70-åriga pensionärer. IE tappar användare varje dag, och det svänger fort i programvarusvängen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Tro det eller ej, men majoriteten av de som använder datorer blir mer och mer kunniga för varje dag. Ni får det att låta som om majoriteten av IT-användarna i världen är 70-åriga pensionärer. IE tappar användare varje dag, och det svänger fort i programvarusvängen.

Vet inte om jag är lika optimistisk.

De som använder datorer blir mer och mer övertygade om att de blir mer kunniga för varje dag. Men det sätter dem bara i knipa när de gjort något de trodde de kunde göra.

Det var bättre förr när folk visste att de inte visste nåt om datorer och därför hade respekt för dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
jag kommer garanterat att köra IE7 så fort den kommer ut - personligen så ser jag ingen anledning till att inte göra det.

Förutom att den fortfarande inte stödjer webstandarder fullt ut utan insisterar på att göra saker totalt bakvänt, vilket orsakar extra mycket arbete för alla som utvecklar för webben - man får göra en version som funkar i alla vettiga webläsare och en version som är proppfull med fulhack för att få det att fungera någorlunda vettigt i IE.

Detta gäller alla IE-versioner. Även om sjuan är lite bättre än sexan är den fortfarande inte på långa vägar lika standardiserad som Opera, Firefox eller Safari är - och Microsoft vill inte öppet erkänna att de vägrar acceptera detta. Internet Exploder är Microsofts sätt att ta över webben genom dels sin marknadsställning och dels genom sin envishet samt alla människor som precis som du inte förstår varför man ska använda nåt annat än IE.

Så visst, om du vill använda en webläsare som är MEDVETET lobotomerad, och därmed indirekt ge ditt stöd för att Microsoft förstör nätet så varsågod.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

isecore: Kunde inte sagt det bättre själv.

Lång tid kvar innan jag ens överväger vista men Mozilla har garanterat en version av FF redo när det väll sker så det lär inte finnas mycket som motiverar användande av IE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Tror du ingen kommer att köra IE7?
Vad sägs om majoriteten av alla Windowsanvändare?

Själv kör jag Firefox. Det är trevligt och snyggt :).

Nej men kanske skulle ha formulerat det bättre det jag menade va att folk som kör FF kommer nog inte att köra Ie7 för att det förmodligen är samma sak som föregångarna....

isecore
bra summerat..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Speciella funktioner för Vista? Skulle inte förvåna mig överhuvudtaget om det innebär i vanlig MS-anda att de lägger in funktioner så att "vista-anpassade" websidor fungerar riktigt enbart i Vista. Ett försök att tvinga användare till att köpa detta bloatade OS.

Permalänk
Medlem

Det blir nog inget IE7 för mig.
Fins ingen som helst anledning alls, har inte haft ett enda problem sen jag börjat använda FF.

Nä, inte en chans.

Permalänk
Medlem

IE7 betan till XP äcklade mig, aldrig att jag byter bort det underbara FF.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
IE7 betan till XP äcklade mig, aldrig att jag byter bort det underbara FF.

Lite överdrivet ordval va ;

När det gäller IE vs övriga webläsare så är jag ganska nöjd med både IE och firefox, dock går firefox lite segt och om det beror på någon inställning som kan ändras är möjligt men det är segt.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Lite överdrivet ordval va ;

Nej det skulle jag inte påstå, för äcklad var precis det jag blev. allt var så "plottrigt" och inte stilrent som microsoft utlovade.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"