Permalänk
Avstängd

SLI CrossFire?

Hej! Är SLI CrossFire samma sak devs om man vill köra med två grafikort samtidigt?
Jag tycker det känns onödigt dyrt att ha två grafikort så jag kör bara med ett. Ska man undvika alla moderkort som har SLI eller CrossFire då, tänkte om det skulle försämra prestandan om man bara har ett grafikort?

Permalänk
Medlem

SLI är 2 Nvidia grafikkort och Crossfire är 2 ATIgrafikkort.
Det spelar ingen roll om du kör ett SLI kort eller ett CF kort. Dock har ja hört att ATI kort presterar bättre ensamt och NVidia kort presterar bättre i par.

Permalänk
Avstängd

Ok jag gillar Nvidia Men de bryr jag mig inte om det är SLI på moderkortet eller inte

Permalänk

Det drar inte ner på prestandan att köra endast ett kort på ett SLI/Crossfire kort. Men du kan ju spara lite pengar på att köpa ett vanligt om du är stensäker på att du inte köper ännu ett grafikkort i framtiden.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Avstängd

Jo, jag tänkte också på det att det borde vara lite billigare, men nästan alla moderkort värkar ha SLI tycker jag. Skulle va la fint om man hitta ett bra utan det

Jag tycker det är mer värt att sälja det gammla grafikortet och sen köpa ett ännu bättre grafikort. Fast är man rik som ett troll så är det ju bara att köpa på