Permalänk

Har något pajat?

Gick iväg ifrån min dator en kort stund. När jag var tillbaka så var den avstängd, jag satte på den men den startade aldrig upp riktigt utan istället för den gröna lampan som ska lysa lös den orangea nedanför. Vad är det som har hänt? Kan det vara nätaggregatet som gått i graven?

Har datorn i spec med ett Antec truepower 380W.

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

provat resetta bios?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
provat resetta bios?

Hmm asso jag får ingen bild alls, kan inte komma in i BIOS...

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

tänkte mer på ta bort cmos batteriet, flytta om nån jumper eller liknande,
är alltid så för mig när datorn inte ens kommer in i bios utan bara står och säger att det är fel nånstans (Dr Voice, har aldrig nåt glädjande och komma med ) så finns det en jumper på mitt modekort man kan flytta om så återställs allt.
kollat manual om du har nåt sådant?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
tänkte mer på ta bort cmos batteriet, flytta om nån jumper eller liknande,
är alltid så för mig när datorn inte ens kommer in i bios utan bara står och säger att det är fel nånstans (Dr Voice, har aldrig nåt glädjande och komma med ) så finns det en jumper på mitt modekort man kan flytta om så återställs allt.
kollat manual om du har nåt sådant?

Jag gjorde som du sa tog först bort batteriet och satte dit det och blev ingen skillnad. Provade även att reset genom att flytta jumpern men ingen lycka där inte=/...

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

Sitter sladden till skärmen i? testa koppla in en annan skärm, kanske din skärm som pajjat...

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.