Permalänk
Avstängd

Asus A8N32-SLI Deluxe

Vad tror ni om detta moderkort, är det värt att köpa? Tycker det ser ganska bra ut Det står att Bioset finns på flera språk, tror ni svenska är med?

Här finns den riktigt billigt:
http://www.itbutikken.se/i/99009/1.htm

M.H.V Danne

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant kort, Svenska finns inte med i bioset.

Jag ska sälja mitt kort.(Om du är intresserad)
Jag är super nöjd med kortet, men funderar på att köpa ett DFI CrossFire kort istället eftersom jag kör ATI grafikkort.

Mer info. hittar du i länken

http://www.sweclockers.com/market_show.php?id=32791

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Avstängd

Jag såg din annons faktisgt Vart lite sugen. Funderar på om man ska skaffa s939 eller am2, lite osäker. Fast skillnaden är ju inte så stor ändå, fast skulle vara coolt med ddr2 inte så många som har det Fast den är ju dyrare och jag är inte så rik
Fungerar den bra och det är inge fel på den?

Det ska ju hällst vara ett sånt ATI scipset om man har ATI kort och NVIDIA om man har ENVIDIA schipset då fungerar det bässt har jag hört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag såg din annons faktisgt Vart lite sugen. Funderar på om man ska skaffa s939 eller am2, lite osäker. Fast skillnaden är ju inte så stor ändå, fast skulle vara coolt med ddr2 inte så många som har det Fast den är ju dyrare och jag är inte så rik
Fungerar den bra och det är inge fel på den?

Det ska ju hällst vara ett sånt ATI scipset om man har ATI kort och NVIDIA om man har ENVIDIA schipset då fungerar det bässt har jag hört.

Kortet funkar hur bra som helst och inte ett fel på kortet.

Det där med Nvidia chip och nvidia kort spelar ingen roll, funkar lika bra med ATI kort och nvidia chipet. Jag har inte märkt någon skillnad när jag har kört med nvidia kort.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Avstängd

Varför byta om det fungerar bra? Du kan ju köra SLI

Permalänk
Medlem

Det kan jag iofs göra, men då måste jag köpa ett Nvidia grafikkort, den är dyrare än ett nytt moderkort.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Avstängd

Man kan inte köra Crossfire med två Nvidia kort då?

Permalänk
Medlem

Då heter det SLI, men fortfarande är grafikkort dyrare än ett moderkort.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Ang. svenska till bioset. Vet inte om det finns, men bioset har stöd för olika språk, och flashverktyget som medföljer verkar kunna ordna något åt det hållet. Har inte provat själv, det är ganska enkel engelska.

Hur som helst; köp, köp, köp. Det är ett jäkligt bra MB.

Lycka till!

Permalänk
Avstängd

Det skulle vara en manns dröm att få ett Bios på Svenska Engelska är lite knepigt.

Inte farligt att Flasha Bios? Har hört att om man göt fel kan man pajja moderkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Det skulle vara en manns dröm att få ett Bios på Svenska Engelska är lite knepigt.

Inte farligt att Flasha Bios? Har hört att om man göt fel kan man pajja moderkortet?

Är du intresserad av mitt kort? eller ska du köpa ett nytt?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Avstängd

Det känndes ju lite ovärt att köpa ett nytt när du har det priset

Ska fundera på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Det känndes ju lite ovärt att köpa ett nytt när du har det priset

Ska fundera på det

Okej, gör så.

Jag vet inte riktigt vilket CrossFire kort jag ska välja?
DFI eller Sapphire

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Danne888

Varför ska du ha BIOS på svenska eftersom du verkar så okunnig för övrigt så verkar det ju bara rent dumt att ens försöka mixtra med något i BIOS.

Permalänk
Avstängd

Oschyst sagt Def_Dog... Jag är inte okunnig!

Kanse för att om det är på Svenska blir det mycket lättare!

Permalänk
Medlem

Def_Dog

Till och med jag tycker att det var lite dumt sagt.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Ot nu, men vore det inte ganska knasigt med svenskt bios? jag testade svenskt photoshop och det är ju ganska svårt om man fastnar och frågar någon som har engelska (som dom flesta har) och så ska man sitta och leta efter den, typ översättning osv, kan bli ganska svårt faktiskt.

Boot sak ordning ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Kortet har ett ljudchip som det är mycket problem med: Realtek ALC850. Om du tänker köra XP-64 bör du tänka två gånger.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulvenstein
Kortet har ett ljudchip som det är mycket problem med: Realtek ALC850. Om du tänker köra XP-64 bör du tänka två gånger.

Eller så sätter man i ett bättre ljudkort.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless