Permalänk

me like skulle tro att ati och amd låter väldigt bra, nån som vet om det är prestanda skillnad på om man kör ett nForce 4 chip med Nvidia kort eller Ati kort?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Har aldrig riktigt gillat AMD och har alltid gillat ATI, gillar därför inte tanken på att AMD skulle äga ATI.

Vad har hänt ? jag menar varför gillar du inte amd ?. dålig support ? dyra ? kassa processorer ? vilka faktorer spelar in i din värld för att tycka om Amd ?

Det är intel som har gjort mycket fula affärer, det är intel som är dyra och och inte presterar för priset. Det är intel som tyvärr är varma och drar en massa onödig strömförbrukning, men däremot intel som har kommit med några bra processorer på siståne men det är amd som har haft prestanda kronan både pris/prestanda de senaste 4a åren.

Varför gillar du inte amd ?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Priserna drivs upp, de kommer komma speciella moderkort, grafikkort och processorer som bara fungerar ihop. Det är inte mycket vettigt som kan komma ur det här.

Du tror verkligen AMD skulle förstöra sin marknad på det sättet?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Du tror verkligen AMD skulle förstöra sin marknad på det sättet?

Det är inte omöjligt. Det är ju knappast en bra sak om AMD köper upp ATi.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Som dahl sa: pr...

AMD (liten aktör på marknaden) + ATi (stor aktör på marknaden)

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

Ett praktexempel på hur kapitalismen leder till mer och mer ETT enda stort företag som har monopol på allt. Frågan är inte OM ett kapitalistiskt samhälle skulle sluta som ett stort företag utan efter hur lång tid!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Det finns lagar mot monopol annars.
Kapitalismen har skapat mer välfärd på 100 år än vad man åstadkom på 2000 år före det.

Vad gäller AMD-ATI, lösa rykten som jag ser det.

OCh en utveckling jag inte vill se bli verklighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Om AMD köper upp ATI så kan ju det leda till att AMD processorer och ATI grafikkort jobbar mycket bra tillsammans, låter kul, eftersom jag kör båda

mmmmm, för det har ju med saken att göra

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Ett praktexempel på hur kapitalismen leder till mer och mer ETT enda stort företag som har monopol på allt. Frågan är inte OM ett kapitalistiskt samhälle skulle sluta som ett stort företag utan efter hur lång tid!

Man bör dock kolla in kommunismen för att få exempel på vad totalt monopol leder till.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Det är inte omöjligt. Det är ju knappast en bra sak om AMD köper upp ATi.

Jag är inte alls lika övertygad som dig. Vad har du för belägg för dina slutsatser?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Har aldrig riktigt gillat AMD och har alltid gillat ATI, gillar därför inte tanken på att AMD skulle äga ATI.

Så även om korten skulle fortsätta prestera så bra som de gör nu, eller kanske tillockmed blir bättre iom. uppköpet så skulle du sluta köpa dem, bara för att du inte gillar AMD som företag? Är inte det lite ologiskt?

Flamso: Hmm, jag menade mer på att han verkade vilja sluta köpa ATi-kort, även om de fortsatte vara lika bra eller bättre än de är nu, bara för att AMD skulle vara ägare.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Flamso: Hmm, jag menade mer på att han verkade vilja sluta köpa ATi-kort, även om de fortsatte vara lika bra eller bättre än de är nu, bara för att AMD skulle vara ägare.

Nej nej. Men det är fortfarande inte speciellt bra för marknaden. Fast nu kommer kanske riktigt nära utvecklade chipset i framtiden

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Om AMD köper upp ATI så kan ju det leda till att AMD processorer och ATI grafikkort jobbar mycket bra tillsammans, låter kul, eftersom jag kör båda

Och jag tycker om AMD och nvidia... Så nej inte köpa upp tycker jag.

Det känns skönt att vi haft ett ganska oberoende mellan processortillverkare och grafikkortstillverkarna hittills.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Låter som en bra idé att slå samman en CPU-tillverka med en GPU-tillverkare, tillsammans kan prestandan öka.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Avstängd

Låt det vara som det är det blir bäst så

Permalänk
Avstängd

Varför inte?
Tycker det låter bra i mina öron.

Sedan är det ju faktiskt så att oavsett om AMD levererat de bästa processorerna per krona de senaste 4-5 åren så är det fortfarande Intel som har haft marknadsandelarna. Även om AMD har minskat gapet mellan företagen så skiljer det säkerligen en hel del, får jag gissa så har kanske Intel 60% av marknaden nu mot 80% tidigare.

Vad som är intressant är om det blir en massa oem- datorer med inbyggt grafikkort eller om trenden fortsätter med htpc och liknande. Inbyggt hdtv-stöd i moderkortet är något jag gärna betalat för.

Permalänk
Medlem

Fy fan! Hade varit 1000 gånger bättre om de köpt Nvidia istället.
Har haft ATI och jag säger så här: Aldrig mer!
Nvidia - Den ENDA RIKTIGA grafikkortstillverkaren.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk

HAHA dumt sagt metric.

Monopol är alltid dåligt så länge det är någon som sitter högst upp och inkasserar. I kommunismen ska man inte ha någon valuta så ingen kommer tjäna på att luras och försämra kvalitén på produkter. Som en notis.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
HAHA dumt sagt metric.

Det kanske det var, men jag tycker vekligen inte om ATI.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag kommer genast och tänka på vidareutvecklade integrerade grafikkretsar, typ Tri-Core CPU'er m. 2st CPU-kärnor och en GPU-kärna. Enorm bandbredd och (potentiell) prestanda. Och med PCI-express platser på moderkorten hindras ändå inte utbyggnaden för dom som vill ha värre grafikkort än det integrerade. och med något liknande Crossfire-teknik skulle då den integrerade GPU-kärnan kunna agera slav-enhet.

AMD har redan integrerat minnes/buss-kontrollern i sina processorer, varför inte en GPU.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.