Permalänk
Medlem

conroe temps

nån som vet om det finns nån uppgift på hur varma conroe cpu blir?
lågt tdp värde = låg temp ?

educate me plzz

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoppkick
www.google.se

tack så ***** mycket för din extremt hjälpsamma inställning

du trorr inte att jag provade google innan jag postade här ??!

jag ser inga resultat på den sidan

om du inte kan hjälpa till kanske du ska fundera 2 gånger om du ska skriva ett svar nästa gång

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Temp tester finns inte än vad jag har sett, detta pga. att cpun inte igenligen blivit släppt utan de tester som finns är intels maskiner där journalister varit på besök.
Dock ska tdp på E6700 ligga på 65 watt vilket är mycket lågt.

Och ja, låg tdp ger låg temp vid om kylningen är samma som på en cpu med högre tdp.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

tack för ett vettigt svar!

i trådarna på xtremesystems osv där de testat och överklockat conroe äre folk som frågat om tempsen men inte en kotte har fått svar, väldigt frustrerande

A64 går ju på låg temp och de har trots allt högre tdp än vad conroe kommer ha, vissa modeller iaf
men ja vet inte om conroe skeppas med speedstep eller ej, intels motsvarighet till cool n quiet? jag förutsätter nästan det iaf!

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
tack så ***** mycket för din extremt hjälpsamma inställning

du trorr inte att jag provade google innan jag postade här ??!

jag ser inga resultat på den sidan

om du inte kan hjälpa till kanske du ska fundera 2 gånger om du ska skriva ett svar nästa gång

Nej jag tror inte du provade google innan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoppkick
Nej jag tror inte du provade google innan...

Öhh, du kanske borde googla själv innan du skriver något för jag tror inte att du har sett någon sida med temperaturer på conrou cpuer.
Om du har det så grattis, du har hjälpt trådskaparen när du skrivit ner adressen.

Jag tycker ibland att folk borde söka mer men i detta fall har du fel.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd

http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=142541

hoppkicka kanske är noob men han tänkte väl att man kan leta upp alla sidor nästan med hjälp av google.

E6100 1,33G 2MB 1066 35W
E8000 3,33G 4MB 1333 95W
resten har 65w värmeutveckling.

men skit i värmeutvecklingen nu! intel är mycket bättre än amd nu hur man än vrider o vänder på det,även om amd skulle va kallare så presterar intel bättre !

Permalänk
Avstängd

Noob?? jag söker i alla fall innan jag skriver en tråd direkt av ren lathet.

Permalänk
Medlem

@hoppkick

nu har du skrivit i denna tråden 3 gånger utan att ha hjälpt till ett endaste dugg

jag har hittat EN källa där nån asiat hade (I LOAD!) 32 grader celcius. jag vill gärna se fler källor innan jag tar åt mig av information och eftersom du tydligen vet att det finns fler källor där ute kan du väl hänvisa dit istället för att fylla diskusionen med en massa skit. dina pessimistiska kommentarer har vi varken glädje eller nytta av

asiatens inlägg ----> http://www.thaivisa.com/forum/index.php?s=&showtopic=70422&vi... <----

@gabriel15

jo visst! men jag tänkte att man kunde skaffa låda och kylare i förväg så at tdet bara är att bygga ihop allt när man får tag på cpu+mobo.
om den är så sval som de verkar kan man kanske bygga ett sånt där htpc-chassi av en ikea-hylla. han som gjorde det i modd-forumet lyckades ju finfint med det. så om nu conroe är sval av sej behöver man ju inte köpa nån värstingkylare utan det kanske räcker med en liten variant och vips har man spart en massa plats i lägenheten!

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoppkick
Noob?? jag söker i alla fall innan jag skriver en tråd direkt av ren lathet.

Ärligt... vafan pysslar du med? Vi vill inte ha såna som dig här.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640