Permalänk
Medlem

Problem med nytt nätverkskort

skulle sätta in ett intel PRO/1000 MT desktop adapter i mitt mobo som då är ett asus a8n5x, det blev nämligen ingen bild?......ja kan köra genom mitt mobo....har även ett budget nätverkskort som ja har kunnat använda...tog ut det å bytte till intel kortet (i samma pci om det nu skulle spela någon roll) och starta datorn...men som sagt...INGEN bild?...någon som vet något, HÖR AV ER

Visa signatur

/frågan är fri

Permalänk
Avstängd

Pro/1000 mt är väl ett serverkort? Dessutom ett pci-x. Du är säker på att kontakten som hänger fritt i luften inte kortsluter något viktigt?

Permalänk
Medlem

nej detta är 32bits pci...när ja tar ut det å sätter in det gammla så funkar allt fint igen. http://www.imagestore.us/_e/Network_Cards/product/PWLA8390MT/...

och ja avänder även 2 sånna till min mOnOwall router, så dom funkar ju..men ingen bild till min dator...knepigt

Visa signatur

/frågan är fri

Permalänk
Avstängd

Ah. ursäkta. Fanns tydligen i 32 bitars pci också. Har bara haft med serverkorten att göra. Ingen aning om varför din maskin dummar sig dock. Har du testat kortet i annan maskin?

Permalänk
Medlem

nej har inte gjort det...men ska testa det i alla pci platser....för det kan väl inte vara nätagget som inte orkar med, har 380w

Visa signatur

/frågan är fri