Permalänk

Formatera om Minnerna

Finns det något program som man kan andvända för att formatera om minnerna till fabriksutförande?? Måste göra det för jag har fått ett virus som har satt sig på minnet...

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Avstängd

dina ramminnen menar du?
det räcker med att du stänger av datorn i 1 sekund så är ditt så kallade virus borta.

får jag fråga varför du tror man måste formatera minnen?

teste o googla lite o se om du hittar något program annars...
northon antivirus DDR dualchannel edition

Permalänk

Mjo datorn blev ju då HELT FUKKAD så jag fick skicka in den på lagning å då sa dom att det va minnet viruset hade bosatt sig...Och om man stängde at datorn så viruset inte borta... jag har googlat å sökt men inget funkar...

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Hedersmedlem

Om du lämnat in datorn till en firma som påstår att ett virus fastnat i minnet så tycker jag du ska gå till dem och vänligt men bestämt be dem att byta inriktning på sin verksamhet. Russinskrynkling eller banankrökning vore kanske mer på deras linje.

Det troligaste är dock att du själv missförstått eller blandat ihop begreppen. Firman har nog menat att de inte lyckats få bort viruset från hårddisken och därför rekommenderat dej att formattera disken, vilket enklast görs mha Windows installations-CD.

Ett datavirus är ett program som är aktivt medan datorn är igång. Det kan under INGA omständigheter fastna i minneskretsarna då de som tidigare sagts tappar all lagrad data när datorn stängs av.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag fick nån form av tjernobyl-viruset som inte gick att formatera bort. Då laddade jag hem nån special patch som ordnade det efter en masssssa svärande...

Permalänk
Avstängd

Detta forum är en aldrig sinande källa med lustigheter...

Permalänk
Avstängd

ja va lite ironisk med det där med google innan

men vad är det viruset gör i din dator då?

Permalänk

asså jag har testat att omformatera och allt men sen orkade jag inte med SKITEN så jag lämnade in den och där sa dem att det va virus i
"DDR-minnerna". Vad viruset gör är att det finns ett litet utropstecken å en grön rullstol nere vid klockan mm. Viruset byter startsida.(ad-adware funkade inte liksom search and destroy) och det gör så att datorn blir allmänt CP... (ursäkta språket) Har någon blivit utsatt för detta virus eller liknande och hyr fixxade ni det?

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Jadu först trodde jag att det var ett skämt, men si nu undrar jag om det inte är på fullaste allvar, det där med en grön rullstol

Jag sökte på google efter grön rullstol (skratta ni, men sök själv !)
Diskriminering och annat .....

Men om man söker på green wheelchair, så får man vettigare svar.

Här är några,
http://player1.idg.se/forum/thread.asp?id=49605&page=0

http://www.antionline.com/showthread.php?threadid=275200
http://forums.maddoktor2.com/index.php?showtopic=7608
http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic52113.html
http://forums.spywareinfo.com/index.php?showtopic=75067

Permalänk

min kusin hade ett virus, det var också en grön rullstol nere vid klockan, vi sökte med norton efter viruset, sen när vi hittade viruset gick vi in i mappen och tog bort viruset.

Permalänk
Avstängd

hahaha va fan skrev du inte det från början för?
det finns ett programm som tar bort det där rullstosviruset
kör det porgrammet sen startar du om datorn bara.

det roligaste var ju att dom sa att viruset satt i minnena

lycka till med rullstolen iallfall!

Permalänk
Avstängd

Nej, det roligaste var att trådskaparen trodde på dem.

Permalänk

Vad fan ska man tro da?? det är deras jobb....Blir bara så frustrerad...

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk

Roligaste tråden ever! Hahahaha Fyfan va underbart! Tack, DiXiE__, nu är min dag räddad

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk

Nästa gång säger de väl att du har fått virus i fläktarna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Nästa gång säger de väl att du har fått virus i fläktarna..

Finns säkert massa virus och bakterier där... Hela insidan av min dator är som en stor nest för just dessa saker.. så dom där teknikerna hade nog rätt.

DiXiE__ jag föreslår att du tar med datorn till ett sjukhus och låta dom sterilisera den

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Föreslår en annan datorfirma

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Finns säkert massa virus och bakterier där... Hela insidan av min dator är som en stor nest för just dessa saker.. så dom där teknikerna hade nog rätt.

DiXiE__ jag föreslår att du tar med datorn till ett sjukhus och låta dom sterilisera den

Jag skulle föreslå det senare för stollen i butiken.

Nej, nu får man nog göra sig lite nyttig och skriva ett virus som infekterar laptopbatterier och sprider sig genom eluttaget om man inte installerat en brandvägg i laddaren.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Avstängd

fick du bort viruset nu då?

kan du inte säga vart du lämnade in datorn också ?

Permalänk

lämnade in den på siba... och dom fick ju bort det men jag vet inte hur...

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Föreslår en annan datorfirma

Bästa förslag hitills

Permalänk
Medlem

Hahahhahahahahahahhahahhahahahahahahhahaha, hahahahhahahahahahhahaahahah...

Hahhhaaaaaaaaaaaahahahahahhahahahhhhhaahahahahahahha..

Är de thär ett jävla skämt eller?! Ska jag skratta eller gråta nu?! Shitshitshit.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Detta forum är en aldrig sinande källa med lustigheter...

YES!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

fick visst ett skrattvirus av den här tråden.
det smittade min lillebror också.


nä, men tur att det fixade sig då

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Ett datavirus är ett program som är aktivt medan datorn är igång. Det kan under INGA omständigheter fastna i minneskretsarna då de som tidigare sagts tappar all lagrad data när datorn stängs av.

Ungerfär som man ser i filmer när dom får virus, rycker ur strömsladden men datorn fortsätter formatera hårddisken etc. Den som kunde göra ett sånt virus skulle bli rikare än Bill Gates!!

Ett tack till trådskaparen som räddade min dag! Se nu till att gå tillbaka och skäll lite på dom som "hjälpte" dig på den firman och kräv tillbaka dina pengar (skulle jag göra).

Visa signatur

Chassi: CoolerMaster HAF 922 CPU: i5 2500k@4.5GHz CPU kylning: Corsair Hydro H100
Moderkort: ASUS P8P67 Pro RAM: Corsair Vengeance Blue 1600MHz 16GB Grafikkort: ASUS Geforce GTX 960 DCII | MSI Geforce GTX 960
Nätaggregat: Corsair HX650W SSD: Samsung 850 EVO 250GB HDD: Western Digital Green 1.5+2TB
Mus: Logitech G400 Tangentbord: Microsoft SideWinder X4

Permalänk

skiten gick ju på ca 3000kr men orka bry sig....

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk

HAHAHAHAHAHAAH

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Geeks
SweClockers

Då låser vi denna.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015