Är K8N DIAMOND PLUS ett bra allround moderkort?

Permalänk
Medlem

Är K8N DIAMOND PLUS ett bra allround moderkort?

Hej.

Tänkte höra med er om ett MSI K8N DIAMOND PLUS är ett bra allround moderkort?
Vet att K8N Diamond Plus inte når samma höga bussfrekvenser på långt bortom 300 MHz (om man jämför med typ DFI eller Asus A8R32-MVP DeLuxe), men det räcket för mig.
Har ett Asus A8R32-MVP DeLuxe nu. Men den mår inte så bra, den kvittrar när den får jobba lite. Så den ska jag lämna tillbaka.

Eller om någon kan rekommendera ett annat bra CrossFire kort?

Om det finns någon/några som har ett MSI K8N Diamond Plus kort här så får personen/personerna gärna berätta om kortet är något att ha.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

jag har det kortet och personligen tycker jag att det är ett väldigt bra kort då de tillfrdställer alla mina behov ur datorn. man kan överklocka både i win och BIOS. Man märker knapt av chipset (tror jag de hette) fläkten och så har den ett bra ljudkort! enda nackdelen skulle nog vara att när man sitter i ventrilo osv så sänks micken om man installerar drivisarna.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macan
jag har det kortet och personligen tycker jag att det är ett väldigt bra kort då de tillfrdställer alla mina behov ur datorn. man kan överklocka både i win och BIOS. Man märker knapt av chipset (tror jag de hette) fläkten och så har den ett bra ljudkort! enda nackdelen skulle nog vara att när man sitter i ventrilo osv så sänks micken om man installerar drivisarna.

Okej, det låter bra.
Hur högt har du provat att klocka din 3700+ med det kortet?
Och vet du om kortet är stabilt om man klockar?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

jag har klockat den till 2,8 som högst men de va inte spec stabilt hade säkert kunnat få den lite mer bättre om jag hade lagt ner lite tid på det (satt och "hobbyklockade" nån dag).
vad jag vet är den hyfsat stabil och klocka med men de får du fråga någon annan om du vill ha lite mer specifikt svar.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Okej. Då vet jag det. Verkar elt okej kort trotts allt
Det kanske kommer fler svar här ang. detta kort.

Tack för dina svar .-)

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S