Permalänk
Medlem

Wurm gone gold

Haha ska vi göra ett nytt försök på en swec-by? Nu har spelet gått guld så inga mer resets på ett bra tag nu.

Tänkte först bara kolla om någon är intresserad, har träffat en del gamla swec-wurmare ingame redan och alla verkar bygga eget. Men känner någon att det skulle kunna vara kul så kanske vi kan få ihop ett gäng?

Blir väl ingen "riktig" by utan mer ett träningsställe isåfall, så ingen konstig maktfördelning som i de tidigare försöken. Några hus, en gruva och lite annat bara för att komma igång och lira Wurm.

Om det är någon/några som är helt nya och vill börja kan det ses som en start för Wurm där man lär sig allt basic. Kanske bara vill prova på spelet i en form av by eller bara leka lite.

http://register.wurmonline.com/ - För att regga
http://www.wurmonline.com/wiki/ - För wikin där det mesta står

Permalänk
Medlem

vad är det ?

gratis MMORPG eller?

Permalänk
Medlem

Ja man skulle väl kunna kalla det för MMORPG, det är en medeltids simulator. Man kan köra på ett konto gratis på "Home servern" men bara med skills upp till 20. Vill man kunna träna högre får man betala ca 50kr i månaden och då får man tillgång till "Wild servern" också.

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet va alldeles för stelt och hade konstiga hack, gubben gick lika snabbt som en snigel dessutom men det kanske va någon gammal beta eller liknande jag körde? Hur är spelet nu för tiden? Va nog 1 år sedan jag testade det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

När man väl är inne i det så sitter man fast, men spelet har en ganska hög tröskel. Ja det är lite stelt utan animationer på karaktärerna. Sen hur fort man går beror på stamina och hur mycket man bär. Logga in och prova? Inte mycket den behöver tanka för att man ska vara igång och spela

Permalänk
Medlem

PvP borta?

Permalänk
Medlem

PvP är på Wild servern, home är bara fredlig och GMs är poliser typ.

Permalänk
Medlem

Jag satt och byggde en egen liten by i betan, hade ett ganska stort hus, en boda, en iron gruva, osv. Men fick lite hjälp av en "veteran". Han gav mig bra items och såvidare. Gav upp då det kändes lite långtråkigt att vara ensam hela tiden.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

HURRAAAAAAAAAAAA PvP borta!!!

*spelar*

Permalänk
Medlem

Lirar ni på "betal servern" eller på "gratis servern"?

Permalänk
Medlem

Det blir tyvärr långtråkigt efter en stund. Det roligaste är att bygga och planera sin by

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk

dom flesta spelar på home servern.. ala börjar där sen så måste man springa en bra bit, simma över havet för att komma till wildservern där man kan slåss

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Sötast

Lite småskoj att det går gold när det är i samma skick som i beta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
dom flesta spelar på home servern.. ala börjar där sen så måste man springa en bra bit, simma över havet för att komma till wildservern där man kan slåss

Va?! Kan man simma över havet för att byta server?
Låter som om det är något som inte stämmer här

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Va?! Kan man simma över havet för att byta server?
Låter som om det är något som inte stämmer här

Yep, man går West och simmar över vattnet till nästa ö (wild-server) ganska coolt faktiskt

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara HELT ärlig så funderade jag på det spelet igår, i och med att jag fick nya datorn då:)

Men jag har aldrig kört spelet så om nån lär mig kontrollerna så är jag LÄTT på

Permalänk
Medlem

Inte särskilt svåra kontroller. Man går med WASD och använder mest musen till allt.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Jag är gärna på, tycker att det är ganska avkopplande att lira wurm.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Jag och Allexz har börjat bygga ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag och Allexz har börjat bygga ^^

VART? Har inget mer att skriva.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
HURRAAAAAAAAAAAA PvP borta!!!

*spelar*

Mes. =P

EDIT: Har de släppt den nya klienten än föresten?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Sötast

Re: Wurm gone gold

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
VART? Har inget mer att skriva.

Typ.. där? *peka*

Har knappt börjat bygga heller, saknar metall å allt..... Har dock börjat skilla lite träsmide änsålänge, göra hammare å lite sånt - inte mer

Xerbee, hade du nåt nice ställe? Gött om slått ihop oss och hittat nått fint gruvställe som även har clay å så

Permalänk
Avstängd

Att spela Wurm Online verkar lika kul som sodomi med en trafikkon på sig själv..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Att spela Wurm Online verkar lika kul som sodomi med en trafikkon på sig själv..

Är det något du har mycket erfarenhet av? PICS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Mes. =P

EDIT: Har de släppt den nya klienten än föresten?

Ja klienten är helt omskriven så den ger mer FPS och är lite snyggare. Sen har han även gjort en ny nu som kör LWJGL för de som har haft problem med ATI kort. Hur många utvecklare skriver en ny klient bara för att några få på deras forum inte kan lira? Det är de här som gör spelet bra, utvecklarna (som endast är 2 pers) lyssnar på folket och är konstant inne på #wurm @ heavenlyplace om man vill något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Xerbee, hade du nåt nice ställe? Gött om slått ihop oss och hittat nått fint gruvställe som även har clay å så

Njaa, jag tänkte leta efter något ställe hyffsat nära NT men blev med dragen till tonis by. Vet faktiskt inte hur jag ska göra, kanske börjar lira med lite nytt folk och iaf börjar komma igång med något litet ställe. Vore skoj om lite nytt folk vill börja lira då det bara är runt 100-120pers online oftast. Ska snacka lite med toni och de andra nubsen

Permalänk

Tänk om detta lir hade animationer o bättre grafik samt bättre interaktion Aaaahhh.... underbart.

Permalänk

Jag är på, sålänge jag inte blir tvingad att göra allt för mycket.
Allt som finns tidigare är borttaget va?

Jag kör lite då och då.
PMa på swec nån tid när jag bör vara inne. Om du inte helt har gett upp hoppet om mig dvs ^^
(Jag kan åtminstone grunddelarna av spelet).
Jag kan hjälpa andra, typ.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Att spela Wurm Online verkar lika kul som sodomi med en trafikkon på sig själv..

Det är bra, nu vet vi...

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Ran, xerb och al letar just nu efter ett ställe.
(Ran, Xerbee och Allexz ingame).

Fullt med spindlar, tre hugg sen är man död. Spring ner i vattnet om de attackerar er.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Jag skall bara vänta på att det blir kasst väder (och att jag lyckats fixa ihop min dator) men sen skall här spelas! Bästa mmorpg:et någonsin enligt mitt tycke.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org