Produkttest: Två hårddiskkabinett

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Två hårddiskkabinett

Vill man ha extern lagringsmedia är en riktigt smidig lösning 2,5"-kabinetter som inte tar någon större plats och som tillsammans med hårddisken inte väger speciellt mycket. Lösningen kan med andra ord vara ideal för de som vill ha en minimalistisk och mobil lösning. Johan ser här närmare på vad 2, 5"-kabinetterna Revoltec Alu Book Edition 2 och Icy box IB-281U har att erbjuda.

Läs produkttestet: Två hårddiskkabinett

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det ja eftersöker är ett 2.5" kabinett med en kabelvinda eller liknande där man slipper bära med sig sladden separat

annars verkar dessa 2 fina

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att "klisterdekalerna" på kortsidorna snarare såg ut att vara sådana där repskyddsplastfilmer som man drar bort när man packar upp produkten, ungefär som plastfilmen på mobiltelefondisplayer. Men det är svårt att se på bilden. Men håller med om slutsatsen att Icy box verkar mycket bättre oavsett detta.

Bra recension tycker jag!

Permalänk

Har ett MaPower-kabinett själv och är mycket nöjd. Jag hade en 2,5" 20GB-hårddisk liggandes efter ett felköp för ett bra tag sedan och det var ett bra sätt att få användning för den. Perfekt om man skall köra backup eller flytta data mellan datorerna.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

vet fortfarande inte vad jag vill ha ^^..men till en bärbar är d ju 2.5 som lär va bäst

Permalänk
Medlem

"Icy box" säls även under namnet "iXternal". Jag har en sån och är mycket nöjd. USB-sladden är som sagt extremt kort, men om man t ex har en USB-hub på skrivbordet så räcker den och då slipper man ju krångla med en extra kabel.
Dock är den rätt stor och tung jämfört med t ex Lacie Porsche Mobile.

Permalänk
Medlem

"Här ser man dock de fyra små fötterna som kabinettet vilar på. Dessa är tillverkade i hårdplast och personligen tycker jag att det är dåligt att kabinettet inte är utrustad med rejälare gummifötter."

Jag har samma kabinett och min har gummifötter

"Som synes sitter det skyddsplast på fronten, vilket kan upplevas förstöra det estetiska intrycket på bilden."

Men den ska man ju för tusan ta bort

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
"Som synes sitter det skyddsplast på fronten, vilket kan upplevas förstöra det estetiska intrycket på bilden."

Men den ska man ju för tusan ta bort

Ja, precis. Det vet vem som helst som har pillat på teknik

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Vilka nätbutiker säler Icy box IB-281U?

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

mtpocket: Jag köpte min (iXternal) på pc-kungen.se (dock i deras butik).

Permalänk
Medlem

Undrar oxå vart man kan köpa Icy box IB-281U?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Discokungen

Öh... Förresten, det heter en hårddiskkabinett och två hårddiskkabinetter

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Öh... Förresten, det heter en hårddiskkabinett och två hårddiskkabinetter

Icke, skulle sätta minst en femma på att det heter ett hårddiskkabinett och två hårddiskkabinett.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Icke, skulle sätta minst en femma på att det heter ett hårddiskkabinett och två hårddiskkabinett.

En kabinett, två kabinetter? Eller det är som motsatsen till ett forum två fora? I så fall har jag fel men det låter skumt i vilket fall som helst.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Icke, skulle sätta minst en femma på att det heter ett hårddiskkabinett och två hårddiskkabinett.

Rätt. Så heter det. Det står så i SAOL13, SAOL12 och NEO.

/Korrekturläsaren GAPa

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Rätt. Så heter det. Det står så i SAOL13, SAOL12 och NEO.

/Korrekturläsaren GAPa

Jo, kollade också upp det. Fan vad skumt (inte att jag hade fel men att jag trodde jag hade rätt ). Får väl leva med ett kabinett och två kabinett

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Haha vilka priser!!! www.izonix.se har kabinetter till 1/3 av priset ju!