Permalänk
Medlem

Problem med mitt moderkort, tror jag?

Idag när jag tände datorn så började den ge ifrån sig ljud, ett konstant pip utan pauser eller något. Datorn startar upp som vanligt föutom det konstanta pipet.
Testade att starta om datorn, samma sak, stängde av den, och det piper fortfarande? fick dra ut strömmsladden för att det ska sluta..
Märker nu att musen också hoppar runt hela tiden(min optiska mus gick sönder i förra veckan och nu använder jag en gammal med en kula) så kan inte vara musen..

Moderkortet är ett Asus A8N-E.

Någom som kan hjälpa? Eller som upplevt samma sak?

Tack

Permalänk

Vad har du för system i övrigt? Kan vara något med BIOS, testa att uppdatera det till det nyaste om det inte redan är gjort. Annars kan du läsa lite på Asus's hemsida under troubleshooting (http://support.asus.com/troubleshooting/troubleshooting.aspx?...)

Visa signatur

Chassi: CoolerMaster HAF 922 CPU: i5 2500k@4.5GHz CPU kylning: Corsair Hydro H100
Moderkort: ASUS P8P67 Pro RAM: Corsair Vengeance Blue 1600MHz 16GB Grafikkort: ASUS Geforce GTX 960 DCII | MSI Geforce GTX 960
Nätaggregat: Corsair HX650W SSD: Samsung 850 EVO 250GB HDD: Western Digital Green 1.5+2TB
Mus: Logitech G400 Tangentbord: Microsoft SideWinder X4

Permalänk
Medlem

Amd 64 3000+, 1 Gig ram, 6600gt , jag köpte datorn för ca 9 månader sen.
Borde inte vara nåt med bios då jag inte har varit inne och ändrat/kollat något på länge.
Men tack för länken, ska kolla om jag hittar något

EDIT: Uppdaterade bios till senaste, fortfarande samma fel
och jag hittar inget som beskriver mitt problem på hemsidan