HIS visar upp experimentkort

Permalänk
Melding Plague

HIS visar upp experimentkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

gu va gulligt

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Discokungen

Fräckt HIS FTW!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

haha fan så fult
så skulle alla kort se ut
dom skulle komma med såna ramminne till ddr o ddr2 också

Permalänk
Medlem

Coolt ju:P

Permalänk
Medlem

Ser magisk ut o_O

Om man ska vara allvarlig, så är det kanske en lite smart lösning. Dock kommer väll kortet kanske kosta lite extra än ett vanligt X1300pro kort ifall det nu börjar säljas? Men en rolig idé är det, och jag gillar den ;>

Permalänk
Medlem

detta kort borde ju kunna massproduceras... då slipper dom ju göra X1300Pro Agp kortet...... då borde priser bli ungerfär samma...eller?

men det ser ju för sött ut ;P

Permalänk

Haha ser ju ut som nån j*vla frankenstein!

nä usch.. är säkert bra men nej tack!

Permalänk

smart men FY FAN VAD FULt!

Visa signatur

|| DFI LanParty UT nForce3 250 Gb || AMD Sempron64 3400+ 2.0 Ghz@4400+ 2.60 Ghz || OCZ EL Dual Channel Gold 2x512Mb PC-3200 || GeForce Ti 4200 Agp 4x 250@444 300@580 || Nätag Q-Tec 500w BigFan || 5x120 Gb Raid 0 = 560 Gb HDD ||

Permalänk

När ordet koncept/experiment används i samband med datorer och datordelar så kan det inte vara nåt annat än häftigt. ^^

Visst fult, men man ska använda den inte titta på.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

Hm brukar folk titta på sina kort eller använda dom...?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd

smart som fan i dessa tider. tryck in den där den passar /mvh supporten

Permalänk

lyl

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Ööh, är det bara jag eller ser inte det här kortet ut som precis alla andra?
För övrigt borde alla grafikkort komma med AGP+PCI-E-stöd

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det kommer lite PCI-E 1x-kort på marknaden snart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Ööh, är det bara jag eller ser inte det här kortet ut som precis alla andra?
För övrigt borde alla grafikkort komma med AGP+PCI-E-stöd

Nu får du allt gnugga dig ordentligt i ögonen. Om du hittar ett kort från en annan tillverkare som ser ut sådär, så bjuder jag på glass. Tar du en lite noggrannare titt så ser du att det sitter en AGP-anslutning på ena långsidan och en PCI-e anslutning på andra sidan, dessutom sitter det VGA/DVI-kontakter på båda kortsidorna.

Vill du ha AGP och PCI-e stöd på alla grafikkort så får du vara beredd att betala för det också. Visst skulle det vara bra med dubbla interface, men om man sitter med PCI-e slots på moderkortet så känns det ganska onödigt att betala extra för möjligheten att ansluta till AGP. (sitter man däremot på AGP känns det nog som en lysande ide')

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som en lysande idé jag

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Nu får du allt gnugga dig ordentligt i ögonen. Om du hittar ett kort från en annan tillverkare som ser ut sådär, så bjuder jag på glass. Tar du en lite noggrannare titt så ser du att det sitter en AGP-anslutning på ena långsidan och en PCI-e anslutning på andra sidan, dessutom sitter det VGA/DVI-kontakter på båda kortsidorna.

Vill du ha AGP och PCI-e stöd på alla grafikkort så får du vara beredd att betala för det också. Visst skulle det vara bra med dubbla interface, men om man sitter med PCI-e slots på moderkortet så känns det ganska onödigt att betala extra för möjligheten att ansluta till AGP. (sitter man däremot på AGP känns det nog som en lysande ide')

Jojo, visst ser jag att det är två anslutningar på den. Men det förändrar väl inte utseendet i den mån att kortet ser fult, magiskt eller frankenstein ut? Två kontakter, big deal.

Senast grafikkort var någorlunda snygga överhuvudtaget var när Herkules släppte sina 9x00kort...

Självklart inte alla grafikkort, men det vore ju mysigt med en liten output av kombo-kort, för dem som känner att dem behöver alternativet (som jag).

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Intressant. Bra att någon vågar göra detta.

Credits till HIS För att dom vågar experimentera.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad som händer om man kopplar på två moderkort samtidigt.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte brukar titta inne i chassit, så spelar ingen roll för mig hur dom ser ut, det är insidan som är viktig

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blitz86
Är det bara jag som inte brukar titta inne i chassit, så spelar ingen roll för mig hur dom ser ut, det är insidan som är viktig

Öm.. Du tittar inte på insidan av chassit men tycker insidan är viktigast? Du menar i prestandaväg? Blir lite förvirrad bara.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Visst fult, men man ska använda den inte titta på.

Jag har alltid mitt chassi öppet, och jag njuter av att stirra på mina delar ;P Dock inget i den att skryta med, men kul är det ju XD

Permalänk
Medlem

(Ej för personer som har 3D-prestanda som högsta prioritet.) Low profile-kortet... Tänk om detta grafikkort var integrerat i moderkortet. Dubbla dual link DVI-I, HDMI-utgång samt S-video-utgång. Våt dröm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Öm.. Du tittar inte på insidan av chassit men tycker insidan är viktigast? Du menar i prestandaväg? Blir lite förvirrad bara.

Haha, ja, blev ehum lite fel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Jag har alltid mitt chassi öppet, och jag njuter av att stirra på mina delar ;P Dock inget i den att skryta med, men kul är det ju XD

Jag hoppas då du inte har flickvän :o.

On-Topic: Kunde man inte löst det där med 2 olika täckplator istället 2 att ha dubbel uppsättning kontakter på kortsidorna?

Permalänk
Medlem

Ha när man ändå håller på kan man inte ha en vanlig PCI kontakt också? skulle vara praktist

snart kanske det kommer dubbelsidiga processorer AMD på ena sidan och Intel på andra man skulle typ kunna kalla tekniken hotswap eller ngt

Visa signatur

Vadå dega?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffex
snart kanske det kommer dubbelsidiga processorer AMD på ena sidan och Intel på andra man skulle typ kunna kalla tekniken hotswap eller ngt

Lycka till att kyla den

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld