Apple Mac Pro med Intel Kentsfield

Permalänk
Melding Plague

Apple Mac Pro med Intel Kentsfield

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men Apple Insiders historia av förutspåelser har väl aldrig varit så korrekta? Sedan är det väl ingen jättestor nyhet att Apple inte kommer vänta på Kentsfield, då Powermacen i så fall skulle vara utan uppdatering i 14 månader.

Förresten, varför är ordet "information" skrivet med stor bokstav i andra stycket, ett tryckfel antar jag?

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Förresten, varför är ordet "information" skrivet med stor bokstav i andra stycket, ett tryckfel antar jag?

Hemlig kod

Permalänk
Avstängd

vad är fördelen med mac igentligen?innan den här datorn släpps så kommer väl det gå o få tag i kentsfield till vanlig pc också?
det kommer iallfall bli collt med 4st kärnor nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
vad är fördelen med mac igentligen?innan den här datorn släpps så kommer väl det gå o få tag i kentsfield till vanlig pc också?
det kommer iallfall bli collt med 4st kärnor nu

Design..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
vad är fördelen med mac igentligen?innan den här datorn släpps så kommer väl det gå o få tag i kentsfield till vanlig pc också?
det kommer iallfall bli collt med 4st kärnor nu

Optimerat OS?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Hemlig kod

den stora i-konspirationen!

btw, markera texten i informationen om Wii här:

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=50916&lan...

Citat:

Kentsfield och använda två stycken Woocrest-processorer som

"Woodcrest" eller?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Förresten, varför är ordet "information" skrivet med stor bokstav i andra stycket, ett tryckfel antar jag?

Någonstans måste ju alla stora In som skulle suttit i iPod, iMac osv. ta vägen

Trevligt med fyra kärnor, men som sagt inte så förvånande. Särskilt nu när apple kör på PC hårdvara så är det ju naturligt att även de följer med samma utveckling som PCn gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
vad är fördelen med mac igentligen?innan den här datorn släpps så kommer väl det gå o få tag i kentsfield till vanlig pc också?
det kommer iallfall bli collt med 4st kärnor nu

kom fram under stenen.

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag gillar aquaknappar, dropshadows och chassin som ser ut som min micro så köpte jag mig en ibook. Helt ok om den inte var så jävla seg så när jag startar photoshop skrattar datorn åt mig o stänger av sig själv.
Räddningen är att den är totalförsäkrad och att nya macbook är mycket vassare.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

kommer iaf att bli coolt å ha mac när man kan ha windows i dom, dom ju snygga som f*n:D

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
den stora i-konspirationen!

btw, markera texten i informationen om Wii här:

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=50916&lan...

"Woodcrest" eller?

Haha fy fan vad skumt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
det kommer iallfall bli collt med 4st kärnor nu

Det var väl coolare
För det kom ju på en Mac och inte sedan som på en peze...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Det var väl coolare
För det kom ju på en Mac och inte sedan som på en peze...

Nu har du missat lite saker, denna intel cpu ska ha 4 st kärnor på 1 cpu altså 8 st kärnor om man kör dual prop.

Sen rob08 vad är det du säger "Kom fram under stenen" till, är det att han inte ser några fördelar med mac eller ?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Nu har du missat lite saker, denna intel cpu ska ha 4 st kärnor på 1 cpu altså 8 st kärnor om man kör dual prop.

Att det funnits många kärnor och, framför allt, ett operativ som kan använda det under en lång tid är mindre intressant än om det är två, fyra, åtta, sexton.... kärnor?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Att det funnits många kärnor och, framför allt, ett operativ som kan använda det under en lång tid är mindre intressant än om det är två, fyra, åtta, sexton.... kärnor?

Jag förstår inte vad du menar?

Windows server os har klarat 4 kärnor länge, ända sen nt4 iallafall.
Det jag påpekade var att det nya med denna cpu är att den har 4 kärnor i samma cpu istället för G5 som har 2 st cpuer med 2 kärnor i varje.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!