Sony, Pioneer Blu-Ray-spelare försenade

Permalänk
Melding Plague

Sony, Pioneer Blu-Ray-spelare försenade

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jahapp, så det är först 2015 som man kommer se HD filmer i butikerna?

Har inte hängt med så mycket men om de är så dyra och kommer så sent lär man få vänta bra länge innan man kan köpa en film för under femhundringen :\

Permalänk
Medlem

Tråkigt värre. Hade lagt undan pengar för detta inköp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jahapp, så det är först 2015 som man kommer se HD filmer i butikerna?

Har inte hängt med så mycket men om de är så dyra och kommer så sent lär man få vänta bra länge innan man kan köpa en film för under femhundringen :\

nja, hd-dvd e redan ute, inte i sverige men det finns sidor som inporterar t.ex : http://www.dvdirect.net/

Permalänk
Medlem

Måste säga att det priset låter väldigt högt. speciellt med tanke på att playstation 3 kommer att kosta ca hälften...

Så man kan nog räkna med ett ganska raskt prisras på blu-ray spelare under hösten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
nja, hd-dvd e redan ute, inte i sverige men det finns sidor som inporterar t.ex : http://www.dvdirect.net/

Men finns det någon media för HD-DVD att köpa?

Förstår inte hur varför man introducerar priserna så högt när det är sådant krig mellan HD-DVD och Blu-Ray. Skit i att få tillbaka utvecklingskostnaderna, det kommer de få i alla fall. Särskilt om de blir det vinnande formatet.

Som Killafew säger så kommer det säkert bli mycket billigare fort, men borde de inte förlora på att inte göra det mycket billigare redan från början?

Permalänk
Avstängd

Blu-Ray eller BullShit-Ray?

Väntar nog 5-10 år innan sådan grunka hamnar under TV:n, klarade utan DVD tills för ett par månader sedan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Men finns det någon media för HD-DVD att köpa?

Förstår inte hur varför man introducerar priserna så högt när det är sådant krig mellan HD-DVD och Blu-Ray. Skit i att få tillbaka utvecklingskostnaderna, det kommer de få i alla fall. Särskilt om de blir det vinnande formatet.

Som Killafew säger så kommer det säkert bli mycket billigare fort, men borde de inte förlora på att inte göra det mycket billigare redan från början?

om du menar filmer så ja, säk på hd i sökrutan på dvdirect. om du menar tomma skivor så blir det nog krångligare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
om du menar filmer så ja, säk på hd i sökrutan på dvdirect. om du menar tomma skivor så blir det nog krångligare

Ah, najs.
Inte så mycket men klart mer än jag trodde.
Då känns framtiden lite ljusare i alla fall

Permalänk
Medlem

Sonys e inte så konstigt. Dom skall lägga in rootkit först. Dom har inte fått fram något bra med ett stort säkerhetshål än.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
Måste säga att det priset låter väldigt högt. speciellt med tanke på att playstation 3 kommer att kosta ca hälften...

Så man kan nog räkna med ett ganska raskt prisras på blu-ray spelare under hösten.

mja, 11000 runt blir det. men spelaren är en del av Pioneers "Elite"-serie ska sägas. de är dyrare prylar som ändå aldrig släpps i Europa. det dyker säkert upp en vanlig variant av den här för runt 8000 som vanligt.

sen sjunker spelarna ner till runt 5000 året därpå, 2 år senare kan man köpa en oky spelare för 2000.

har för mig jag gav 6500-7000 för den första DvD-spelaren (..Pioneer den med för jämförelsens skull) när det begav sig, så lite dyrare verkar det bli denna generation.

/ hittade en bild på tjockisen.

( http://journal.mycom.co.jp/photo/articles/2006/01/10/ces7/ima... )

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ush jag stör mig på blu-ray. flera tilverkare har färdiga spelare men relesar inte för att dom andra inte är klara till skillnad från hd-dvd där den som blir klar först släpper först (toshiba). Sen så är blu-ray spelarna tokdyra om man tänker på att man redan nu kan få en hd-dvd spelare för 5500kr

Permalänk
Medlem

Bör väl inte ta så lång tid innan det finns spelare som stödjer båda formaten.

Permalänk
Medlem

Jag är en av dom som hellre ser att produkter lanseras senare men fungerar som dom ska, så jag blir förvånad när folk hellre vill ha ut dom snabbt och ostabila "verkar det som".

Men jag måste säga att jag har stor längtan till dessa nya formaten så man får upp klaviten på bild/ljud på filmerna. Det finns redan nu filmer med riktigt bra bild självklart men så förbannat mycket filmer med halvdan kvalite, och det är den delen som jag hoppas kommer att bli bättre. Men alla förbättringar är bra.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge