Permalänk
Medlem

nätaggregat

Har hjälpt en polare att byta chassi samt satt i ett nytt nätagg (billig modell) när jag satt i kontakten sa det poff och det fungerade inte mer, bytte då tillbaka till det gamla och allt fungerade igen.
Han åkte ner och köpte ett nytt agg (antec neo he 430), kopplade in det och med strömställaren på nätagget avstängd, så hände precis samma sak (poff och lite gnistor) men säkringen (i rummet) gick istället, plockde ut det ur burken ock kopplade på strömmen igen, säkringen gick även då..
Garantiklisterlappen är inte hel vilket antagligen betyder att det varit nån och öppnat det innan...
Nån som har nån ide om vad som kan va fel???
För det kan väl knappast va sån otur att man har köpt 2 st nya agg som e kassa....

Permalänk
Medlem

Re: nätaggregat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sixten
Har hjälpt en polare att byta chassi samt satt i ett nytt nätagg (billig modell) när jag satt i kontakten sa det poff och det fungerade inte mer, bytte då tillbaka till det gamla och allt fungerade igen.
Han åkte ner och köpte ett nytt agg (antec neo he 430), kopplade in det och med strömställaren på nätagget avstängd, så hände precis samma sak (poff och lite gnistor) men säkringen (i rummet) gick istället, plockde ut det ur burken ock kopplade på strömmen igen, säkringen gick även då..
Garantiklisterlappen är inte hel vilket antagligen betyder att det varit nån och öppnat det innan...
Nån som har nån ide om vad som kan va fel???
För det kan väl knappast va sån otur att man har köpt 2 st nya agg som e kassa....

Vet inte så mkt om sånt här, men testa stänga av andra saker i rummet. (T.ex TV:n, och annat som kanske står på. Säkringen brukar ju gå för att det typ inte ska börja brinna för att du "kräver" för mycket ström.

Permalänk
Medlem

Så mkt skall det väl ändå inte kunna dra, tycker mer att det lutar åt en kortslutning, det är bara det att det har hänt med 2 nätagg nu hmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sixten
Så mkt skall det väl ändå inte kunna dra, tycker mer att det lutar åt en kortslutning, det är bara det att det har hänt med 2 nätagg nu hmmm

Affären där du köpte det, be om support därifrån.

Permalänk
Medlem

jo det lär jag göra tänkte bara höra här först om nån varit med om nåt liknande...

Permalänk

kolla om du har kopplat övriga komponenter rätt. Annars kan det va kortslutning.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Avstängd

testa agget utanför dator genom o tjuvkoppla skiten.

igentligen tror jag felet är att den klanten som kopplat in sakerna i datorn ha kopplat något fel.

kolla alla USB portar som är inkopplade,om chassit har usb i fronten o man kopplar dom fel så smäller agget oftast direkt

Permalänk

DET KAN FINNAS EN SWTICH KNAPP BAK, DEN ENA ÄR FÖR 230 VOLT UTTAG SOM VI HAR I SVERIGE DEN ANDRA ÄR NÅGOT ANNAT SOM DE HAR UTOMLANDS, står den inställd på ngt annat än 230volt så smälelr det, var en som inte fattade det på persondatorer kursen. samma problem som du besrkiver så kolla upp det