Intervju med Symantec

Permalänk
Melding Plague

Intervju med Symantec

Läs nyheten: Intervju med Symantec

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äh, NOD32 ska det vara.

Permalänk
Medlem

Kulturkrock är ett ord som dök upp i mitt huvud när jag läste den intervjun

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

År och dar sen man använde symantec. Tyckte deras virusprogram vara bara skit då och den uppfattningen har inte ändrats under åren. Avast ska di vara

Permalänk
Medlem

Symantec är okej, iaf deras "online scanner". Dock lite omständigt, men det funkar!

Permalänk

Otroligt att Symantec bara tar upp ett bås, dom ska väl täcka typ 30% av hallen, eller är det bara deras program som ska vara stort och otympligt?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Otroligt att Symantec bara tar upp ett bås, dom ska väl täcka typ 30% av hallen, eller är det bara deras program som ska vara stort och otympligt?

hehe

joo som Curly sa, kulturkrock

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Otroligt att Symantec bara tar upp ett bås, dom ska väl täcka typ 30% av hallen, eller är det bara deras program som ska vara stort och otympligt?

Haha, den var bra den

Permalänk
Avstängd

Symantec har ju produkter som riktar sig till både privatpersoner och företag. Den ena grenen är ju "mindre lyckad" om man säger som så. Alla programvaror med 'norton' i namnet bör undvikas. Resten fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Säger som din KuziN NOD32 är det bästa antivirus programet!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Symantec har ju produkter som riktar sig till både privatpersoner och företag. Den ena grenen är ju "mindre lyckad" om man säger som så. Alla programvaror med 'norton' i namnet bör undvikas. Resten fungerar bra.

Allautom Norton Commander. Och då menar jag verkligen de äldre versionerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Allautom Norton Commander. Och då menar jag verkligen de äldre versionerna

Det är väl inte symatec som gjorde NC. Dessutom är det Total Commander som gäller för win.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

Använder man endast Symantecs produkter rakt av och ger fan i att köra några andra antivirus program på datorn så fungerar Norton perfekt, har använt deras produkter sedan -98 och har peppar, peppar aldrig haft driftstopp pga virus eller trojaner...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

- Dels säger dem att den är väldigt färggran och att den lyser upp. De tycker att det är kul att vi är här.

Symateckillen har fått virus och behöver dessutom inkonsekvenskontrolleras..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Helt ärligt måste jag säga att Symantecs norton firewall och antivirus fungerat felfritt sen jag börjdade använda det 2001.
Haft Norton internet security 2001, 2003 och 2005 och det funkar riktigt bra.
Har prövat Nod32 men blev mycket besviken, nog för att det var prestanda snålt men jag lyckades inte hitta några virus alls med det samt upplevde jag nod's auto-protect funktion som mycket dålig.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Helt ärligt måste jag säga att Symantecs norton firewall och antivirus fungerat felfritt sen jag börjdade använda det 2001.
Haft Norton internet security 2001, 2003 och 2005 och det funkar riktigt bra.
Har prövat Nod32 men blev mycket besviken, nog för att det var prestanda snålt men jag lyckades inte hitta några virus alls med det samt upplevde jag nod's auto-protect funktion som mycket dålig.

Så får du inte säga.
På Swec är det Nod32 som gäller, vare sig man vet
varför eller inte.

Permalänk
Medlem

NOD32 använder väl kasperskys virusdatabas har jag hört ryktas om? med några timmars delay då?

Permalänk
Medlem

någon som provat norton antivirus 2006 och kan lägga någon kommentar omkring det? ... är anti symantec på dom flesta områdena men efter att sett deras antivirus 2006 har min uppfattning börjat ändra sig.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

Tycker int om northon, men tanken slog mig när det var ett mjukvaruföreteag på dream hack, med tanken på vad som har hänt senaste tiden så är det väll snart dags för antipiratbyron att dyka upp på dreamhack, vore väll praktiskt för dom när alla är samlade på samma ställe istället för att jaga en och en på internet, dessutom kan man stämma arangörer av DH för medhjälp =\

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Symantec har ju produkter som riktar sig till både privatpersoner och företag. Den ena grenen är ju "mindre lyckad" om man säger som så. Alla programvaror med 'norton' i namnet bör undvikas. Resten fungerar bra.

Håller med.. använder själv F-Secure just nu.. lite bristfälligt på endel frånter men annars fungerar det prima...

Visa signatur

//Goodbye then!!

Permalänk
Medlem

hur man nu kan dra en paralell mellan APB och Symantec är en gåta för mig ... men det är väl underbart att dom visar upp sina produkter på ett ställe där många datorintresserade finns, det finns säkerligen en stor okunskap om deras och andra liknande mjukvaror som dom kan hjälpa till med.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

Fan de har 15 000+ anställda och de har ingen som tar hand om att se till att antiviruset blir optimerat att ta mindre resurser?

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Hedersmedlem

Lill fyklen

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Kanske den tråkigaste intervjun 2006. Bättre kan ni Swec!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
Fan de har 15 000+ anställda och de har ingen som tar hand om att se till att antiviruset blir optimerat att ta mindre resurser?

Sa jaevla sant. Symantec suger!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Sa jaevla sant. Symantec suger!

Ahh, som man tidigare sagt i denna tråd så är det faktiskt Nortons 2003 till 2005 som drar mycket systemresurser.
Nya Norton 2006 är mycket resurssnålare och de produkter med symantec i namnet har alldrig varit prestanda krävande.

Detta symantec(norton) hat som går just nu på swec är ganska fånigt.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Ahh, som man tidigare sagt i denna tråd så är det faktiskt Nortons 2003 till 2005 som drar mycket systemresurser.
Nya Norton 2006 är mycket resurssnålare och de produkter med symantec i namnet har alldrig varit prestanda krävande.

Detta symantec(norton) hat som går just nu på swec är ganska fånigt.

Jag måste hålla med dig och om övriga individerna, det har börjat blevit väldigt tröttsamt höra på dessa griniga gubbar/fruntimmer som klagar utan att lägga fram några grunder. Jag är själv en av dom som har testat diverse program och norton är den jag själv trivs bäst med faktiskt. Jag kör fortfarande med norton 2003 eftersom jag trivs så jädra bra med det programmet.

Har använt F-Secure/Kaspersky/Nod32 o någo annat gratisting.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Jag själv använder AVG just nu, har kört Norton, McAfee och NOD32 vid olika tillfällen och har inte haft några problem hittills, men jag tycker också att det är löjligt med detta ständiga klagande på Symantec.

En sak till: Det hade ju varit kul om "intervjun" (varför inte bara kalla den för "Fem frågor till Symantec?") hade korrlästs innan ni lade upp den... Som det är nu så känns det som om den inte ens når upp till vanlig blogg-klass... Och det är illa. Korrläsning av texten vore bra!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Det är väl inte symatec som gjorde NC. Dessutom är det Total Commander som gäller för win.

Norton Commander (commonly shortened to "NC") is an Orthodox File Manager (OFM) program, written by John Socha and released by Peter Norton Computing (later acquired by the Symantec corporation). NC is a file manager which essentially acts as the graphical user interface for DOS. It was officially produced by Symantec between 1986 and 1998.

Wikipedia for teh win.....

Btw: Läs mitt inlägg igen.. De äldre versionerna .. Betvivlar starkt att TC fanns 86-89