Nya integrerade moderkort från Abit

Permalänk
Melding Plague

Nya integrerade moderkort från Abit

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste fråga.. Är alla events på natten? Eller har ni bara tid över på natten?

Permalänk

Detta är ju ungefär ett sådant brorsan tänkte köpa för sin AM2 processor. Några speciella drawbacks mellan detta och ett annat moderkort för det känns bra med ett integrerat grafikkort som i princip är "gratis" när ekonomin är tight tills ekonomin tillåter ett bättre grafikkort.

Visa signatur

3dfx4life tycker jag - en bloggande och egenföretagande webbutvecklare.

Permalänk
Medlem

Abit FTW!

Permalänk
Medlem

Nya integrerade moderkort... Integrerade i vad?

Sitter de i bottenplattan på chassit, eller vad?
Den nya flugan, aftonbladet rubriker, har slagit till igen.

Nakdelen med integrerade grafikkort osv brukar vara att de begränsar de tillgängliga möjligheterna för att stoppa i ett ordentligt grafikkort, antingen genom att käka up porten helt, eller genom att ge den sämre bandbredd.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Nya integrerade moderkort... Integrerade i vad?

Sitter de i bottenplattan på chassit, eller vad?
Den nya flugan, aftonbladet rubriker, har slagit till igen.

Nakdelen med integrerade grafikkort osv brukar vara att de begränsar de tillgängliga möjligheterna för att stoppa i ett ordentligt grafikkort, antingen genom att käka up porten helt, eller genom att ge den sämre bandbredd.

B!

Integrerade moderkort betecknar samtliga moderkort som har integrerat grafikkort. Det brukar kallas IGP (Integrated Graphics Processor) eller IGP Chipset på engelska.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Integrerad grafik, är en sak, integrerad hårdvara över huvudtaget hör till standarden, men ett "integrerat moderkort" är möjligtvis moderkortet i en htpc enhet med radio tuner, tv, video, som alla fungerar helt oberoende av pc delen, men delar kretskort. När man integrerar en komponent, gör man den till en del av nånting. därför heter det IGP, Integrated Graphics Processor, och inte "Integrated Motherboard" - IM.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Integrerad grafik, är en sak, integrerad hårdvara över huvudtaget hör till standarden, men ett "integrerat moderkort" är möjligtvis moderkortet i en htpc enhet med radio tuner, tv, video, som alla fungerar helt oberoende av pc delen, men delar kretskort. När man integrerar en komponent, gör man den till en del av nånting. därför heter det IGP, Integrated Graphics Processor, och inte "Integrated Motherboard" - IM.

B!

Håller med till fullo, dålig rubrik denna gång...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag med, jag fattade inte vad som menades med "integrerat moderkort"

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk