Microsoft planerar Ipod/ITMS-dödare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
haha, rights on the money!

fast man ska inte kolla för mycket på Google video, det finns så många favoriter. http://video.google.com/videoplay?docid=-9058306111847660372

det där kan jag hålla med om... var vaken i snart 24h, och så får man se det här:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3790753522267185109
Du tror inte man höll på att trilla av stolen rätt rejält

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Många här som sågar Microsofts mp3-spelare utan att vare sig namn, specifikationer eller bilder har offentliggjorts. Jag tror ni kommer få fel.

Microsoft har en lång historia av att komma sent in på en marknad, komma med en underlägsen produkt, och sen slänga pengar på den tills den säljer. Kolla på Windows Media Player eller Internet Explorer. Program som riktiga datornördar inte skulle ta i med tång, men som ändå har betryggande marknadsandelar.

Om Microsoft lyckas integrera en musikaffär i Media Playern såsom Apple har gjort, och låter programmet ingå i operativsystemet, så kommer det antagligen att slå igenom stort bland folk som inte kan någonting om datorer.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

ingen dissar nog själva spelaren isig från microsoft, utan säger att de kommer få svårt o ta sig in på marknanden, eller rättare sagt, får svårt o peta ner apple från tronen.

o att de lyckats med Media Player o Internet Explorer beror ju inte på att det är bra program, utan för att det kommer förinstallerat/integrerat med deras operativsystem. det är alltså mer eller mindre påtvingat för de flesta. många vet inte ens att det finns andra bättre alternativ ute på marknaden. hade det varit så att de programmen inte kom med windows och de skulle ändå vara lika stora så vore det en annan femma.

För övritgt så kom min mac UTAN iTunes förinstallerat. visar ju det här med att tvinga på folk saker. IE kan man inte radera hur som helst.

o i detta fall handlar det ju inte bara om mjukvara, som de isig kan tvinga på folk genom att det kommer förinstallerat/integrerat med systemet, utan även hårdvara. kolla på konsoll marknaden. visst är de stora, men de säljer som sagt fortfarande bara 1/4 så många enheter som Sony som är störst. o hur länge har xbox funnits??

men visst kan de lyckas, men jag tror det blir svårt. det är så typiskt microsoft. att 4 år efter nån annan haka på trenden sällan de är banbrytande

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Många här som sågar Microsofts mp3-spelare utan att vare sig namn, specifikationer eller bilder har offentliggjorts. Jag tror ni kommer få fel.

Om Microsoft lyckas integrera en musikaffär i Media Playern såsom Apple har gjort, och låter programmet ingå i operativsystemet, så kommer det antagligen att slå igenom stort bland folk som inte kan någonting om datorer.

ja, hitta på ett namn till den nu gott folk! (se slutet på förra sidan)

ajajaj,, jag hör redan hur EU-kuggarna börjar knarra om oskäliga konkurrensmekanismer från MS..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Säkerligen tvingas användaren att använda DRM skyddad musik, dessutom kommer den bara funka på windows plattformen. Designen kommer nog gå xbox 360 fotspår skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Det kommer att gå åt helvete. iPod är bäst, så är det bara. Tvivlar på att MS kan göra något som är bättre. Om de gör det kommer antagligen mjukvaran kosta flera hundra i månaden som allt annat de gör.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Ja. Tur att alla andra företag gör sina produkter för välgörenhetens skull och inte för att tjäna pengar.

ja de gör iaf sina egna program

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

iPod dödare!? haha finns ju hur många som helst redan. Visst, går design och utseende före funktionalitet och ljudkvalité, så är ju iPoden svårslagen. Men det finns ju så sjukt många andra spelare som är 10 ggr så bra som iPod. Kolla bara på iAudio, iRiver m fl. 2 märken som gör dom bättre spelarna. Då snackar vi om ljudkvalité som e njutbar. Inte någon tunn plastbit som låter helt värdelöst i jämförelse. Men smaken är ju som baken

EDIT:Apple har vunnit så här mycket <----------------------> på designen, inte på ljudet..

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5