Alienware mALX och m9700

Permalänk
Melding Plague

Alienware mALX och m9700

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

1999 dollar?... det är väl inte alls dyrt för ett sånt monster!?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
1999 dollar?... det är väl inte alls dyrt för ett sånt monster!?

nej.. om dollarn ligger runt 7 som är det senste jag hört/sett så kostar den inte mer än 15,000:- typ. Men den blir dyrare när den kommer in i landet...

EDIT:
FOREX säljkurs: 7,4045
14 801,60 SEK ger dig 1 999,00 USD

gick in för och beställa den.. den hamnar runt 33,000:- xD

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är det där första gången en monsterlaptop ser riktigt bra ut?

Vill-ha faktorn är för övrigt väldigt hög men det kommer att bli inköp av en stationär ändå nu närmsta halvåret. Frågan är bara hur länge man ska vänta med det.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

dugligt litet monster det där. *vill ha!*

Visa signatur

:)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
1999 dollar?... det är väl inte alls dyrt för ett sånt monster!?

Då är det single gfx, 512mb, 60gb 5400rpm sata, AMD Turion™ 64 Mobile ML34 1.8GHz.

Inte lika cool då

Permalänk
Avstängd

bah, ungefär som en Mac Book Pro och vad fåpr man där...

Permalänk
Discokungen

Jag vil också ha mina grejor i en laptop! Hur ska jag göra? Kanske går att bygga den tjockaste laptopen i modern historia (hur höga är grafikkorten?). Fast det hade inte skadat men en 19" WUXGA skärm (även om en 24" är lite litet för den upplösningen) men det finns inte och 24" är alldeles för dyra (fast hellre pengar på skärm än grafikkort )

Edit: fick det till $3500 Hyfsat dyr lappie med 17"-skärm xD

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Alltså, hur kommer det sig att 19"-skärmen har sämre upplösning än 17 tummaren?
Och HUR kan en 17" LCD köra lika hög upplösning som min 21" CRT? Jag trodde LCD's ALLTID skulle ligga efter en bit i pixeltäthet, den här måste ju ha extremt hög pixeltäthet om den får plats med så många pixlar på 17"?
Kan någon också förklara VARFÖR man inte kan köpa stand-alone LCD's som pallar så hög upplösning? Skulle ju sitta som en smäck med en LCD till stationära på 19" som pallar iaf 1920x1200.

Permalänk

Rocks laptops i UK verkar ge betydligt mer dator för pengarna. Betydligt snyggare också och med inbyggd överklockning när man kopplar in dom till vägguttaget. Hur smart som helst.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Inaktiv

asså jag förstår verkligen inte, hur fan pallar grejjerna i ett sånt monster värmen? jag menar, dett kan ju inte vara mycket till kylning i en sån där...här sitter man med tonvis med fläktar,flänsar,vattenkylning och skit,men i en bärbar kan man trycka i vad som helst utan att det blir varmt. den där lär man inte kunna ha i knäet så länge:P

Permalänk
Medlem

beställde en igår

Display: 19" WideSXGA+ 1680 x 1050 LCD Display with Built-in 1.3 Mega Pixel Camera
Operating System: Microsoft® Windows® XP Professional UK with SP2
Warranty: Aliencare Free Phone 3-Year 24/7 Warranty
Automated Support: AlienAutopsy: Automated Technical Support Request System
AlienRespawn: Alienware® Respawn Recovery Kit
Processor: AMD Turion™ 64 Mobile ML44 2.4GHz 800MHz FSB 1MB L2 Cache
Memory: 2GB Dual Channel DDR SO-DIMM at 400MHz - 2x1024MB
Video Card: Dual 256MB NVidia® GeForce™ Go 7900 GTX - SLI Technology
System Drive: Single Drive Configuration - 100GB 7200 RPM SATA
CD/DVD/RW: DVD-Burner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo w/Software
Sound Card: Creative Sound Blaster® Audigy 2 ZS PCMCIA
Keypad: Mobile Keypad - English
Motherboard: Alienware® NVIDIA® NForce 4 SLI Chipset
Communications: Integrated 10/1000Mb Gigabit Ethernet & 56K V.92 Modem
Wireless Network Card: Internal Wireless 802.11a/b/g miniPCI Card
Floppy Drive: USB Floppy Drive
Exclusive mALX Extras: Alienware® Exclusive AlienGUIse Theme Manager – Included!
Exclusive mALX Extras: Alienware® Aurora mALX Exclusive Hand-Airbrushed Finish - Included!
Exclusive mALX Extras: Alienware® ALX Polo Shirt - Included!
Exclusive mALX Extras: Alienware® ALX Aurora mALX Backpack - Included!
Exclusive mALX Extras: Alienware® ALX Keychain - Included!
Exclusive mALX Extras: Alienware® ALX Pen - Included!
Exclusive mALX Extras: Alienware® ALX Portfolio - Included!
Exclusive mALX Extras: Alienware® ALX Mousepad - Included!
Exclusive mALX Extras: Alienware® ALX Custom Name Plate - Included!
Bluetooth: Belkin® Bluetooth™ USB Adapter
Headphones: Alienware® Ozma 7™ Headphones
Optional Mouse: Razer Diamondback Mouse
Primary battery: Alienware® Aurora mALX 12-cell Lithium-Ion Smart Battery Pack
Security Software: Kaspersky Anti-Virus Personal Professional - English
Productivity Software: Microsoft® Office 2003 Professional UK - English
AlienInspection: AlienInspection - Exclusive Integration and Inspection - £50 Value - FREE!
Alienware Gear: Alienware® Visor White
Alienware Gear: Alienware® Ceramic Mug - Black

SubTotal: 4.358,00 €
Discount: 0,00 €
Vat: 1.118,57 €
Shipping: 116,30 €
Order Total: 5.592,87 €

Mytoman? icke, kolla bilden nedan *happix*

http://img72.imageshack.us/img72/5553/bevisetjpeg8gk.jpg

edit: visst kan jag göra en prestanda test på den men den kommer tyvärr inte förrens den 7:e Augusti då de tar 35 dygn för dem att bygga den och sedan har de inte processorn inne just nu.. men men på sommarn ska man ju ändå vara ute o bada o goa sig i solen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakrisal
beställde en igår

Du får gärna prestandatesta den och lägga upp resultat i forumet när den anländer. Tycker det är ruskigt intressant med extrem prestanda i bärbart format.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

OnT:
Första tanke:
Cool, en bärbar med het prestanda att sitta med på LAN, så hett ^^

Andra tanke:
Idioti. Den blir inte bärbar utan släpbar som bäst, det lär inte gå att spela nått på den ordentligt utan att sitta med strömsladden ikopplad, vilket gör den ungefär lika mobil som mitt fulltower när det kommer till kritan. Snordyr dessutom. Enda fördelen den egentligen har är väl om man ska LANa med den, man pckar ner den och packar upp den på plats, stoppar musen i fickan. Men å andra sidan så är det fullt möjligt att få ner en hel stationär med bättre prestanda och bättre pris med skärm och allt i en väska också, så även om den får fördel för lättpackad, så är det en liten fördel...

OfT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakrisal
beställde en igår

Tänk vilket kickass stationärt system du fått för de pengarna istället...
Tillochmed så att du kunna bygga en burk som är nästan lika portabel som en såndär bärbar och ändå haft antingen bättre prestande eller varit betydligt billigare.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Discokungen

50k för en bärbar är lite i överkant

Speciellt när du har en 1680*1050 skärm till två stycken 7900GTX.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Belga, den väger ca 6,8 kilo vilket med ryggsäck gör den väldigt bärbar enligt mig. Sedan så reser jag grymt mycket för att ända bara vara 16 år. Så en bärbar är bästa alternativet för mig då jag är borta mycket jämfört med andra.

Har en ett år gammal dator just nu som jag satte ihop för 10 k för 1 år sedan:
Amd Athlon 64 3500+
512 MB ram
x600xt

klarar allt jag spelar. Och när man nu har pengarna varför inte förverkliga en dröm ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakrisal
Belga, den väger ca 6,8 kilo vilket med ryggsäck gör den väldigt bärbar enligt mig. Sedan så reser jag grymt mycket för att ända bara vara 16 år. Så en bärbar är bästa alternativet för mig då jag är borta mycket jämfört med andra.

Har en ett år gammal dator just nu som jag satte ihop för 10 k för 1 år sedan:
Amd Athlon 64 3500+
512 MB ram
x600xt

klarar allt jag spelar. Och när man nu har pengarna varför inte förverkliga en dröm ?

6,8 kilo är ändå grymt mycket för en laptop, plus att batteritiden inte kan vara någon höjdare så att använda den under själva resorna är nog inget höjdaralternativ. Men har man så groteskt mycket pengar att en sisådär 40k på en laptop så får man väl göra det om man vill... fast är man 16 skulle väl jag tycka det fanns bättre saker, som t.ex körkort, motorcykel, quad eller lite annat skoj man skulle ha råd med om man satsade på en liten stationär med en bra tft till istället. Speciellt när en liten stationär med skärm och tangenbord går att få ner i en väska den med och ändå inte väger så farligt mycket.Enda nackdelen skulle val vara precis noll möjlghgeter till användning under färd, men det tror jag inte att en bärbar med 19" och SLi erbjuder så mycket av heller p.g.a. batteritid. Men det är ju jag det. ^^

Dock måste jag undra med som blåste dig när du köpte en A64 3500+ med 512MB och ett 600xt för 10k. För det låter faktiskt inte som ett bra pris.

edit:
Känner du att det är en bra investering så ska väl inte jag gnälla, det är ju inte mina pengar, så jag håller med flamso här nedan, mera bilder

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Discokungen

Jag som dör om jag har en laptop på 3kg i min ryggsäck. Trevligt att du är nöjd iaf Nu vill vi se bilder!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Postar bilder så fort jag får den

Permalänk
Medlem

Postar inte ofta här men här blev man ju lite sugen
Om jag ska säga mitt förstår jag inte riktigt varför man klämmer in dubbla grafikkort i en laptop - batteriet ryker väl på 20 minuter när man spelar. Sen kan man väl inte direkt säga att den är mobil när den väger nästan 7 kilo. Ska inte klaga alltför mycket, ha-begäret är ändå starkt

Lakrisal, du får posta lite tester när du får ditt monster. F ö, hur får en studerande 16-åring råd med en laptop för $4500? (No offense, bara undrar)

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelli
Lakrisal, du får posta lite tester när du får ditt monster. F ö, hur får en studerande 16-åring råd med en laptop för 4500 $? (No offense, bara undrar)

Order Total: 5.592,87 €

Det är LITE mer än $4500 Nästan 55.000kr.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Ojdå, my bad! Läste på deras hemsida, där stod det $4499. Lakrisals var tydligen lite dyrare

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk
Medlem

hehe

rika föräldrar ftw..
men ska flytta till spanien o då mutar de mig o så.. skulle flyttat ändå men varför inte tjäna lite på det ?
köper de ett hus för 18 miljoner på Östermalm tycker jag att de har råd med en bra dator till mig ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakrisal
hehe

rika föräldrar ftw..
men ska flytta till spanien o då mutar de mig o så.. skulle flyttat ändå men varför inte tjäna lite på det ?
köper de ett hus för 18 miljoner på Östermalm tycker jag att de har råd med en bra dator till mig ^^

hehe. men det är ju ingen turion x2. en så bra dator borde väl ha det eller?

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakrisal
hehe

rika föräldrar ftw..
men ska flytta till spanien o då mutar de mig o så.. skulle flyttat ändå men varför inte tjäna lite på det ?
köper de ett hus för 18 miljoner på Östermalm tycker jag att de har råd med en bra dator till mig ^^

Glurp.. Ja, man kan väl inte annat än önska er lycka till i Spanien då, men glöm inte att posta lite benchar!

Visa signatur

12700K | RTX 4070