Permalänk
Avstängd

veckans erbjudande!

har tyvärr inte pengar men nån av er har säkert! billiga minnen---> http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302138&cks=WYO

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

DDR är på väg ut men om det hade varit DDR 2 så.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
DDR är på väg ut men om det hade varit DDR 2 så.

det där val väl ändå dagens överdrift? ^^
Vanliga DDR är ju långt ifrån borta än. Bara för att nästa omgång nya prylar ska köra DDR2 så är det ju långt kvar till alla har skaffat dem, och fram tills denna generation är på upphällningen och på väg ut från hemmen så är ju DDR fortfarande aktuellt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skrev på väg ut! Och DDR2 är vad de flesta som vill köpa nytt siktar på.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag skrev på väg ut! Och DDR2 är vad de flesta som vill köpa nytt siktar på.

Jag bara påpekade att DDR nog lär hänga med ett bra tag till. AGP var ju "på väg ut" för vadå? ett, ett och ett halft år sedan och det är fortfarande kvar... nu skulle jag däremot säga att det är på väg ut, och nästan ute också. Men vanligt DDR görs det fortfarande nya saker till, och lär nog så göras ett bra tag till, så att säga att det är på väg ut tyckte jag bara var att överdriva lite, även om det är sant att det börjar närma sig slutspurten... men det är inte där än imo.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Det var värst vad jag var självgod där...för mycket BF2 tror jag, visst det stämmer för jag ser det bara ur min synvinkel då jag grunnat på hur man skall få råd att byta upp sig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Re: veckans erbjudande!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
har tyvärr inte pengar men nån av er har säkert! billiga minnen---> http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302138&cks=WYO

Har tittat på dem, men en del är rätt så negativa till hur dom fungerar om man läser recensionerna.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Inga direkt höjdar minnen men hade jag fått dem för de priset hade jag nog varit nöjd med dem, vill minnas att jag själv gav runt 2500:- för dom där.
Dom klockar dåligt (åtminstonde för mej med dfi-kort) men har fina timings om man inte ska klocka.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

ingen mening med ddr2 om man inte har dem över 800.. o de är ju inte så väldigt billiga..

Permalänk
Medlem

Re: Re: veckans erbjudande!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Har tittat på dem, men en del är rätt så negativa till hur dom fungerar om man läser recensionerna.

Förmodligen för att de aldrig har hört talas om biosuppdatering. Men om recensenterna har använt DFI-brädor till det ändamålet så förstår jag den negativa kritiken. I övrigt är dem toppenminnen som fungerar galant. Klarar 250 MHz 3-4-4-8-1T och 2-3-2-5-1T @ 200 Mhz. Någonting jag undrar över är hur killen som skrev sist lyckades pressa ner sina till 2-2-2-5.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Får jag låna tråden? Åh, tack så mycket!

Hur vet man ifall ens moderkort stödjer DDR2? Har en sån här:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313690

Ps. Vilka DDR2 skulle ni isf rekomendera? Annars så funderade jag på de minnena som tråden handlade om. Är dom något att ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmyoner
Får jag låna tråden? Åh, tack så mycket!

Hur vet man ifall ens moderkort stödjer DDR2? Har en sån här:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313690

Ps. Vilka DDR2 skulle ni isf rekomendera? Annars så funderade jag på de minnena som tråden handlade om. Är dom något att ha?

Den stödjer inte DDR2 eftersom det är Socket 939.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Enkelt sett.
Bara socket 775 och AM2 har DDR2...

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Ok tack!

En fråga till. Om jag köper minnena som länkas i den här tråden kan jag då fortfarande ha i mitt sånt här minne utan att förlora prestanda eller det blir nått annat strul?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=113518

Jag tänkte ifall man sätter dom nya i de två första portarna och sen mitt gamla i den tredje?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmyoner
Ok tack!

En fråga till. Om jag köper minnena som länkas i den här tråden kan jag då fortfarande ha i mitt sånt här minne utan att förlora prestanda eller det blir nått annat strul?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=113518

Jag tänkte ifall man sätter dom nya i de två första portarna och sen mitt gamla i den tredje?

Det kommer bli rätt mycket strul, tyvärr. Men å andra sidan behöver du inte din gamla Twinmos om du kör med dom två. Speciellt om du ska överklocka.

Permalänk

Ok så om jag skiter i den gamla så slipper jag med andra ord strul? Recensionerna på Komplett verkade ju inte så lovande.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni, ska jag köpa 2 till Hyper X minnen än ett par sådana här? Hur mycket skulle jag förlora i prestanda om jag tar Hyper X minnena?