Permalänk
Melding Plague

Opera 9 lanserad

Läs nyheten: Opera 9 lanserad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Verka trevligt.
Blir lite sugen på att byta ut mozilla till opera:)

Permalänk
Medlem

Ska testa nu i helgen... Låter mycket lovande

Permalänk
Medlem

testar det nu och tycker det verkar lovande.. lite ovant men helt okej.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Provar. Ser bra ut än så länge.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

jag körde betan i någon vecka o de va ganska nice, men lite segare än FF. Men inatt blir det till att utvärdera denna versionen. lite småbuggar fanns det så ska bli intressant o se om dom lyckats fixa det.

Visa signatur

:)

Permalänk
Avstängd

Skriv gärna om den är bätre än FireFox, vill ju inte ha dynga i burken, det hör hemma på åkern

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Permalänk
Medlem

hu vad rädd jag blev av startsidan, trodde de lagt ned Linuxversionen först.

förr versionen var riktigt bra, ska bli kul att testa torrentprylen och dom där widgwhatarna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Bra med inbyggd torrentklient.
Saknas bara musikuppspelning som är lika bra som iTunes, filmuppspelning i stil med VLC, MSN/ICQ/IRC-support och utforskaren-liknande grej. Sedan lämnar jag aldrig min webbläsare ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Bra med inbyggd torrentklient.
Saknas bara musikuppspelning som är lika bra som iTunes, filmuppspelning i stil med VLC, MSN/ICQ/IRC-support och utforskaren-liknande grej. Sedan lämnar jag aldrig min webbläsare ^^

Varför inte ett helt operativ?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Själv så sitter jag på en webbläsare, en torrent, en mediaspelare och tycker att det är den absolut bästa lösningen. Det finns inte en chans att alla användare av samma webbläsare som mig kan samsas om till exempel vilken mediaspelare som är bäst. Även IM- och torrent-klienter brukar leda till polsk riksdag.

Torrent-klienten i Opera fungerar säkert jättebra men varför inte utveckla den som ett separat program så att man kan välja själv. Sega inte ner en annars väldigt väl fungerande webbläsare med en massa bihang.

Permalänk
Medlem

Precis testat.. skitnice.. jätte härliga menyer, schysta inställningar och jag älskar widgets...

Permalänk
Medlem

Någon borde göra torrent-nedladdar-extension till firefox.. för egetnligen vill man bara ha det som tillägg.. det ska inte vara med och slöa ner om man inte använder det..

(kanske redan finns)

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Discokungen

Men Ctrl + N är för fan en ny flik och inte något nytt "flikfönster"!!! Damnit! Sen stör jag mig på att den ska på överföringar varje gång man sparar en bild. Kuuul liksom...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Men Ctrl + N är för fan en ny flik och inte något nytt "flikfönster"!!! Damnit! Sen stör jag mig på att den ska på överföringar varje gång man sparar en bild. Kuuul liksom...

Du kan ändra shortcuts i Verktyg->Inställningar->Avancerat->Genvägar (inte säker på översättningen, använder engelsk version)

Sen angående att överföringsfönstret poppar upp hela tiden så kan du ändra det också uppe i menyn på överförningsfönstret till att den öppnas i bakgrunden eller aldrig visas alls.

Opera är helt klart min favoritwebbläsare!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Använder opera till 90%. Nerladdning nu genast är självklart!

Permalänk
Avstängd

Men hur bra är det att integrera(stavning?) flera funktioner i en program?

Låt oss säga att man surfar och laddar torrent samtidigt och webläsaren krashar(med Windows är det inte ovanligt) vad händer med torrenten?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Brode hända samma sak som när ditt vanliga program för att dra hem torrents krashar?
starta om och fortsätt?

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Du kan ändra shortcuts i Verktyg->Inställningar->Avancerat->Genvägar (inte säker på översättningen, använder engelsk version)

Sen angående att överföringsfönstret poppar upp hela tiden så kan du ändra det också uppe i menyn på överförningsfönstret till att den öppnas i bakgrunden eller aldrig visas alls.

Opera är helt klart min favoritwebbläsare!

Hur har man kunnat leva utan det? Tack för hjälpen!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

cirkulärt Tetris var tufft, given widget mot stress.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JZ0NiC
Brode hända samma sak som när ditt vanliga program för att dra hem torrents krashar?
starta om och fortsätt?

Jo det vet jag, men om opera krashar så gör torrent också.

Om IE (A.K.A Internet Error) krashar så fortsätter torrent åtminstånde.

Fast det är ju en extra funktion inte krav att man måste använda den

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Opera är typ hundra ljusår före FF så ni borde inte ens få jämföra dem!

Permalänk
Medlem

Kört opera sen version 6.xx men nu undrar jag hur man stänger av torrent-funktionen. Hittar det inte. Har testat det men tycker att nuTorrent är mycket bättre.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Kört opera sen version 6.xx men nu undrar jag hur man stänger av torrent-funktionen. Hittar det inte. Har testat det men tycker att nuTorrent är mycket bättre.

opera:config#BitTorrent

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

klockrent.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

går det att fixa så att man bara behöver två rader i top för browsern?
asså en med arkiv-menyn + sökväg och en rad med flikarna.
ex:

om inte så kommer jag fortsätta köra fx som primär o opera som sekundär för utveckling tillsammans med IE.

Permalänk
Medlem

Jag som är så kär i Firefox Bittorrentprotokollet i opera verkar ju så bra hoppas mozilla kommer med det snart me.

Visa signatur

[Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz][4x KINGSTON 1024MB 800MHZ DDR2 (5-5-5-15)][ASUS STRIKER/ EXTREME][RAPTOR 150GB, 2x300GB Raid 1, 2x500Gb (Total - 1.450TB)][XFX 8800GTX 768mb PCI-E][Compac P1100 Triniton 21"x2][CORSAIR PSU 620W][diNovo Media Desktop Laser, Q-Pad XXl][XBOX][XBOX360][PSP][Ipod Classic 160GB][HTC Touch Cruise][SE P1i][SE W910i][Nokia e61i][HTPC][Hp 8430]

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandboy
Jag som är så kär i Firefox Bittorrentprotokollet i opera verkar ju så bra hoppas mozilla kommer med det snart me.

Det är ingen höjdare. uTorrent är perfekt till det

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Skriv gärna om den är bätre än FireFox, vill ju inte ha dynga i burken, det hör hemma på åkern

Dynga har du väl redan om du inte lyckats radera Internet Explorer fullständigt från hårddisken. Opera är nog den snyggaste webläsaren av de tre även om den inte alltid har varit 100% kompatibel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64