Permalänk

Köpråd för nytt moderkort

Mitt förra moderkort gick sönder så nu vill jag ha tips på ett nytt bra

Det ska ha:
Socket 939.
SLi stöd
och SATA-300

Har funderat på DFI Lanparty serien men vet inte om den är bra någon som vet?

Det får kosta max 1300:-

EDIT: Jag litar inte på ASUS längre när jag har haft 2 ASUS brädor som har slutat fungera väldigt mystiskt

Permalänk
Avstängd

Jag ska sälja ett fint mobo bara för 200kr mer: http://www.blocket.se/vi/8561896.htm?ca=2_s

Permalänk

Ska du inte tokklocka så skulle jag rekomendera "mitt" moderkort. Det är ett passivt kylt Abit KN8-SLI som har allt och som funkar klockrent för mig. Kostar bara ca 1050:- och du hitta info om det överallt på nätet.

Permalänk
Medlem

min KN8 var jag ABSOLUT inte nöjd med.....brannnnn efter 2 veckors användning....det var nått fel på chipsett fläkten

Visa signatur

Antec P180B | Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | Zalman 9500LED | ASUS 8800GTS | WD SATA II 250gb | WD SATA II 320gb | Samsung SATA II 500gb | 4x1gb DDR2 PC6400 Corsair Extreme 800mhz | Zalman 600w Nätagg | Windows Vista Ultimate 32bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nimaloo
min KN8 var jag ABSOLUT inte nöjd med.....brannnnn efter 2 veckors användning....det var nått fel på chipsett fläkten

Eldade du i den eller hur gick det till? Jag kör helt utan chassifläktar i en dator som får drygt 7200 3Dmark05 och det är inga värmeproblem.

Permalänk
Medlem

hahah det är det jag inte vet. satt och spelade css, blev hungrig, gick till köket sen plötsligt började datorn tvärtjuta. Så när jag går till rummet så öppnar jag chassin och ser att det är helt svart i fläkten :S....säkert fabrikat fel. Men sådant händer, spelar ingen roll vilket märke det är. Alla fabrikat gör sina misstag förr eller senare, men det betyder inte just att ABIT är dåliga för att MITT moderkort gick sönder på 2 veckor
Men om jag va du skulle jag köra på ett ASUS moderkort.

Visa signatur

Antec P180B | Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | Zalman 9500LED | ASUS 8800GTS | WD SATA II 250gb | WD SATA II 320gb | Samsung SATA II 500gb | 4x1gb DDR2 PC6400 Corsair Extreme 800mhz | Zalman 600w Nätagg | Windows Vista Ultimate 32bit

Permalänk

Hmm, kan bara säga att mitt DFI lanparty nf4 ultra-d, dock ej sli, har fungerat perfekt. Helt stabilt. Dock är nordbryggans fläkt lite högljudd, men i BIOS kan man ställa in när den ska varva upp. Kostar lite mer, men är helt klart värt det.
Aldrig haft några problem.

Permalänk
Medlem

då är det bara att köra om allt går bra!

Visa signatur

Antec P180B | Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | Zalman 9500LED | ASUS 8800GTS | WD SATA II 250gb | WD SATA II 320gb | Samsung SATA II 500gb | 4x1gb DDR2 PC6400 Corsair Extreme 800mhz | Zalman 600w Nätagg | Windows Vista Ultimate 32bit