ATi RS700 med stöd för DirectX 10

Permalänk
Melding Plague

ATi RS700 med stöd för DirectX 10

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ursäkta min ovetskap men,
är detta det första kortet från ATi med stöd för Dx10?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Jag tror det Ati första moderkort med inbyggd grafik som stödjer dx10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Jag tror det Ati första moderkort med inbyggd grafik som stödjer dx10.

Yup stämmer bra, och fram till dess är det RS600 som gäller med ett inbyggt X700 som bara har stöd för DX9b. Ati stasar mycket på moderkort just nu, vilket är bra. Jag är trött på varma nForce brädor.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Yup stämmer bra, och fram till dess är det RS600 som gäller med ett inbyggt X700 som bara har stöd för DX9b. Ati stasar mycket på moderkort just nu, vilket är bra. Jag är trött på varma nForce brädor.

Vilket är sjukt ironiskt med tanke på att nVidia har kallast grafikkort men varmast chipset och ATi har varmast grafikkort och kallast chipset.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Vilket är sjukt ironiskt med tanke på att nVidia har kallast grafikkort men varmast chipset och ATi har varmast grafikkort och kallast chipset.

Hehe aah faktiskt, vi får se vem som har kallast chipset efter nästa generation. Jag skulle tippa på att Ati lärt sig sin läxa nu. Och försöker bättra sig fort.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hehe aah faktiskt, vi får se vem som har kallast chipset efter nästa generation. Jag skulle tippa på att Ati lärt sig sin läxa nu. Och försöker bättra sig fort.

Som nVidia gjorde efter GeForce FX och GeForce 6xxx-serien Hoppas på bättre tryck på marknaden i vilket fall som helst!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Urk. Min nordbrygga på mitt MSI K9N Neo-F är varm som en stekplatta. Kan inte ha fingret på den ens i en halv sekund innan jag bränner mig. Den borde ha en fläkt tycker man.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Som nVidia gjorde efter GeForce FX och GeForce 6xxx-serien Hoppas på bättre tryck på marknaden i vilket fall som helst!

Var väl inge fel på 6xxx-serien, tack vare den Nvidia återhämtade sig ju:) 6600GT sålde ju inte direkt dåligt(säljs väl hyfsad kvantitet av den idag t.o.m). 6800GT blev ju en stor hit bland entestuaster.
Däremot FX-serien den vill nog nvidia helst glömma:D

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

haha förut körde man ati kort på nvidia bräda. men nu kanske det blir tvärtom?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Ser bra ut för HTPC byggen. X700 som integreras i RS600 är väl ganska OK prestanda för integrerad grafik så det ska nog duga till HDTV utan att man behöver skaffa grafikkort. Blir de passivt kylda månntro?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Var väl inge fel på 6xxx-serien, tack vare den Nvidia återhämtade sig ju:) 6600GT sålde ju inte direkt dåligt(säljs väl hyfsad kvantitet av den idag t.o.m). 6800GT blev ju en stor hit bland entestuaster.
Däremot FX-serien den vill nog nvidia helst glömma:D

Men 6800 Ultra är dock fortfarande förbannat varm

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Ati och Nvidia är fan sämre än Valve när det gäller att hålla inne information. Läcker varje månad typ. ;P

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
Ati och Nvidia är fan sämre än Valve när det gäller att hålla inne information. Läcker varje månad typ. ;P

Valve har iaf en hemlighetsventil. *fniss*

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Tror inte att vi kommer se mycket av den chipen på frimarknaden. Troligen bara i OEM Intel maskiner.

Att nVidia (nForce) chipen skulle vara varm tror jag inte på. Min blir aldrig varmare än 45 grader (sommartid) med standar kylning, dock bytt pasta.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Varför köra nVidia elle ATi-chipset när det finns VIA?:D
Nä skämt åsido så ju dom att föredra framför via men jag själv har faktiskt inte haft några stora problem med mina via-styrkretsar, enda som spökat ibland är hdd-kontrollern som gör att hårddiskar gått över till pio-mode vilket är vanligt på i princip alla deras chipset(kanske inte de nyaste).
Men det är ju enkelt att åtgärda iaf.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Urk. Min nordbrygga på mitt MSI K9N Neo-F är varm som en stekplatta. Kan inte ha fingret på den ens i en halv sekund innan jag bränner mig. Den borde ha en fläkt tycker man.

Får jag fråga varför du är där och pillar när datorn är på?

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Tror inte att vi kommer se mycket av den chipen på frimarknaden. Troligen bara i OEM Intel maskiner.

Att nVidia (nForce) chipen skulle vara varm tror jag inte på. Min blir aldrig varmare än 45 grader (sommartid) med standar kylning, dock bytt pasta.

Hur har du mätt det?
Mäter du "mainboard"-temperaturen som t.ex. everest kan visa så är det inte chipset, det är just det, moderkortet. Brukar sitte uppe till vänster eller höger, gärna nära CPU-socketen och VRM-kretsarna.

nForce4 har ingen inbyggd CPU-diod, så ingen nForce4 kan mätas av direkt utan extern temperaturgivare. Den gamla hederliga pekfinger temperaturen fungerar riktigt bra.

Mitt "moderkort" är runt 40 grader varmt enligt everest. Det hindrar mig inte från att få tredje gradens brännskador när jag tar i min passiva chipsetkylare.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

mitt moderkort är inte heller så himla varmt (nforce4) enligt speedfan är det bara runt 36 grader varmt Vilket också är mycket möjligt att det stämmer! jag har passiv kylfläns från zalman(nb47) och as5, flänsen är inte ens fingervarm!

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Hur har du mätt det?

Extern tempsensor.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Valve har iaf en hemlighetsventil. *fniss*

hehe...jag får skylla på att jag är väldigt trött men jag skrattade faktiskt år det

men det är härligt att dx10 korten börjar närma sig

//Stefan