Permalänk
Medlem

Ny dator byggd - feedback plz!

Okej.... Har efter många om och men byggt en ny burk, jag sa till mig själv att lägga max 6000kr på att uppgradera mitt gamla junk. Behöver nu er expertis för att avgöra om jag gjort rätt:

Beställde detta:

Pris inkl frakt: 6097kr

Jag har Hdd's sen tidgare (Vanliga IDE iofs, 7200 rpm...)

PowerColor ATI Radeon 9800Pro

Bygget gick som på en räls och jag började med att smeta på ny kylpasta innan jag körde på fläkten på prollen. Skam att säga att jag gick med på att använda AMDs boxade fläkt även fast jag ville ha en bättre, typ Zalman men de hade inga Bulk 3700+are så det får bli senare.... Datorn låter aningen mer än jag vill men trots allt tystare än den gamla - ATI9800pro kortet har en Zalman v700 så de låter typ ingenting...

Men när det gäller dessa 2x1024 Corsair minnen, jag får detta i cpuz.exe:

Jag har inte hel koll på hur settingsen ska vara i BIOS ang memory... ser det där ok ut? det är ju C2 minnen men det finns ju fler än 4 settings i BIOS som styr resultaten på CAS, CAStoRAS, RASpre och TRAS - vad är optimalt ?

Spelmässigt håller jag till 90% på endast med alla Battlefield releaser och med all grafik på max i 1024x768x32 @ 60hz så har jag i bf42 100FPS, i BFV ca 80FPS så det duger... Forgotten Hope2 har inte kommit än så jag vet ännu inte hur pass bra prestanda jag får i BF2, men med graifken på medium borde jag ju kunna ligga runt 40-50FPS där mer.......
Om jag ska jag köpa nytt graffekort längre fram så byter jag bara moderkortet, för tillfället fungerar detta ypperligt, men man vill ju vara säker på att systemet är optimerat.....

nåt tips på vad jag ska tänka på mer? har kört in drivarna till ASUS MoBo:t från CDn jag fick med.....

Tack

Visa signatur
Permalänk

Optimalt är 2-2-2-5 1T

Visa signatur

[ASUS A8N-SLI ZALMAN ZM NB47J ] [AMD Athlon 64 3200+ "Venice" @ 4000+ ThermalTake Big Typhoon] [Gainward GeForce 6600GT 128 MB PCI-Express Zalman VF-700CU] [Samsung 200 Gigabyte] [NZXT Nemesis Gamingcase]

Permalänk

Du måste leva i en annan värld som bygger en agp dator nu. Kanske låter elakt men vafan du bygger ju redan gamla saker och det är ett totalt slöseri av pengar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celander!
Du måste leva i en annan värld som bygger en agp dator nu. Kanske låter elakt men vafan du bygger ju redan gamla saker och det är ett totalt slöseri av pengar

Blir hans grafikkort som han redan hade långsammare bara för att han valde att INTE köpa ett kort det ändå inte hade passat i? Eller Du kanske har en AGP/PCIe adapter liggande?

Permalänk
Medlem

Måste ändå hålla med celander till viss del.
Frågan är hur mycket snabbare hans system blev jämfört med det gamla.

Sen skulle du väl skapat denna tråden INNAN du beställde, för att få feedback

Glad midsommar o skål alla!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

ja fick ihopa min dator för 6500:- med pci-e grafikort
grafikort 6600gt demo exemplar på komplett 1000 :-
hade jag varit som du hade jag sålt det gamla grafikortet och köpt något bättre pci-e.

trist om du ska uppgradera datorn så har det slutat tillverkats agp kort.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...