Permalänk

Lite köphjälp, tack!

Hej.

Nu har jag förbättrat det mesta med min dator. Vad som återstår är mitt moderkort och min processor. Moderkortet jag har nu kan bara ha AGP 4x, och grafikkortet jag har stödjer upp till 8x så jag vill väldigt gärna ha ett moderkort som kan ha snabbare överföringshastighet. Vad beträffar processor har jag just nu en Intel Celeron 2,6 gHz, inte särskilt imponerande i och med Celerons 256kb cacheminne. Först tänkte jag köpa bara ny processor men det är nog lika bra att köpa både moderkort och processor, och en ny fläkt då eftersom jag har en som låter förjävligt just nu.

För tillfället har jag inga pengar, men jag ska spara ihop och vill ha klart för mig lite hurpass mycket jag behöver. Vad är bra att köpa? Om jag ändå ska köpa nytt moderkort, ska jag köpa AMD istället för Intel den här gången?

Det får gärna vara begagnat, annars blir det jävligt dyrt.

Tack i förhand!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

ett begagnat moderkort med en amd 3200+ eller liknande borde vara väldigt billigt, och bli en väldigt skillnad mot idag.

Titta gärna på asrock dual sata2, det har både pci-e och agp, ifall du behöver köpa ett vassare grafikkort i framtiden

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |