Permalänk
Medlem

3700+ San diego ner i pris?

vad sägs
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318311&s=sc

verkar rätt schysst pris, är grymmt sugen på den just nu, sitter på en gammal barton här, vore kul att leka med ny teknik :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Det är ett trevligt pris, men jag väntar tills dem sänker priset på X2orna innan jag uppgradera

Permalänk
Medlem

ingen mening att byta om din barton funkar. isf är det nog bättre med en dualcore om du vill ha mer kräm. tänk också på att det är sam2 med ddr2 som gäller nu. men visst är det ett bra pris. jag kommer ihåg att jag köpte en thoroughbred b samma dag den kom ut för 2700 spänn.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Oo, en potentiell FX-57 för knappt 1,5k! Galet!

Permalänk

ojdå!:D börjar snegla på 4000+ singelcore! jevulst bra pris osså behöver man inte höja fsbn lika mycket vid klockning GULD!

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

köpte min 3700+ för 2månader sen á 2600kr, lite surt men men.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zwelegacy
ojdå!:D börjar snegla på 4000+ singelcore! jevulst bra pris osså behöver man inte höja fsbn lika mycket vid klockning GULD!

Jupp, med tanke på att min kostade över 3800:- när jag köpte den så!!

Argh!!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Hedersmedlem

Blir nog en sådan om man kan få upp den till lite högre frekvenser.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

jopp...jag går och väntar på directx10 korten...sen blir det en liten uppgradering...entagligen med en SD 3700+ :D...och något nudget GF8 kort

Permalänk
Medlem

Är lite små sugen på en 4000+ nu till mi nuvarande dator... börjar klia lite mycket nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Är lite små sugen på en 4000+ nu till mi nuvarande dator... börjar klia lite mycket nu

Samma här ..

4000+ har högre multipel va? Klockar bättre?

Permalänk
Medlem

Högre multipel ja.. klocka.. najj.. det borde vara enklare, men jag har knappt sett några tester på 4000+, speciellt inte från vanliga användar då denna hittintils varit en anning dyr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Högre multipel ja.. klocka.. najj.. det borde vara enklare, men jag har knappt sett några tester på 4000+, speciellt inte från vanliga användar då denna hittintils varit en anning dyr

Jo, men det var ju för att den hade samma kärna så man tänkte vf ta dyrare. Men nu är den ju billig som fan, så .. Borde ju gå att klocka den högre, lättare/troligare, med tanke på multipeln?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parren
Jo, men det var ju för att den hade samma kärna så man tänkte vf ta dyrare. Men nu är den ju billig som fan, så .. Borde ju gå att klocka den högre, lättare/troligare, med tanke på multipeln?

Jo, det stämmer. Den högre multiplen borde underlätt. Det är 200Mhz man inte behöver oroa sig för, när man ska nå FX-57 @ 2,8Ghz

Edit: Några reviews hade kanske inte skaddat...

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/amd64-4000...

http://www.theinquirer.net/?article=23078

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon64-venice_...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jo, det stämmer. Den högre multiplen borde underlätt. Det är 200Mhz man inte behöver oroa sig för, när man ska nå FX-57 @ 2,8Ghz

3GHz låter mycket bättre

Och för varje MHz du höjer fsb höjs ju processorfrekvensen eftersom den multipliceras med en högre faktor, kanske inte så mycket större då, men men ...

Permalänk
Medlem

Re: 3700+ San diego ner i pris?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
vad sägs
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318311&s=sc

verkar rätt schysst pris, är grymmt sugen på den just nu, sitter på en gammal barton här, vore kul att leka med ny teknik :).

Jepp. Köpte en sån idag (efter att ha bråkat med overclockers.se om 'min' Opteron sen i februari). 1470kr för en 3700+ SD är inte direkt farligt, och sen ett Asrock 939dual-sata2.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Re: Re: 3700+ San diego ner i pris?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Jepp. Köpte en sån idag (efter att ha bråkat med overclockers.se om 'min' Opteron sen i februari). 1470kr för en 3700+ SD är inte direkt farligt, och sen ett Asrock 939dual-sata2.

precis verkar ju vara ultimata uppgraderingen för oss med gammalt system :D...

senare kan man ju köpa nyare grafikort osv.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Spara en åt mig för annars blir jag inte glad!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Beställde precis en San Diego 4000+ på netshop.se för 1600kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag beställde en 3700+ san diego från komplett i fredags är ivrig på att få testa det att det alltid ska kännas som fem år om man har beställt nått

Permalänk
Medlem

hoppas dB.com sänker sina priser på 4000+ också.. har en monitor där som jag är grymt sugen och vill gärna slippa beställa från olika butiker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoS|Bam
Beställde precis en San Diego 4000+ på netshop.se för 1600kr

fifan det var inte dålig....

Nu vart det grymmt svårt

en 3700+ för ~1400
en 4000+ för ~1600

eller en mp3 för ~1700:-

hmm väldigt svårt :S

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Eller en 3500+ för 1000kr, då har man ett par hundra över till öl...;o)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Eller en 3500+ för 1000kr, då har man ett par hundra över till öl...;o)

Sen så har den bara halva cachen.....

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sen så har den bara halva cachen.....

Cache gör inte allt för mycket på AMD64-arkitekturen, ger kanske 1-3% prestandaökning. Däremot blir processorn hetare :/

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

cahen gör ganska mycket tycker jag,iallfall i 3dmark o såna programm.
jag ska sälja min 3700+ nu för den börjar bli gammal,har iofs bara haft den i 5 dagar nu.

har man tur o får en kab2e,kabce eller någon annan med E4 stepping så kan man nog köra 3ghz på luft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Cache gör inte allt för mycket på AMD64-arkitekturen, ger kanske 1-3% prestandaökning. Däremot blir processorn hetare :/

Vad jag vet så gör den extra cachen en hel del... kanske kan du länka till tester där de bevisar motsatsen?.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Hehe köpte min för San Diego 3700+ 1½ månad sen för 2600kr känns ju kul men å andra sidan kan man ju aldrig beställa om man ska vänta på prissänkingar hela tiden

OT: Just nu sitter jag dock o väntar på GF8 serien då jag inte riktigt gillar mitt 7900GT.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

F**K!

ja som hitta mitt billigt =/ 3700+ = 1997 kr
aaaaaaaahhhhhhhh 2v. sen

nåja, den funkar bra. å ja ska klocka den när nya CPU kyl. kommer hem

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

När kommer prissäkningen på X2orna?

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |