Speltillverkare välkomnar AMD 4x4

Permalänk
Melding Plague

Speltillverkare välkomnar AMD 4x4

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

bra att dom gjör 4x4 innan spelen anpasar sig till dual core

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

jo jag tycker också detta är kul men det hade varit ännu roligare om det hade stått ett release datum och inte bara marknadsföringsbabbel.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Oh jaa, jätteklyftigt...
Varför får jag en bild av små glada speltillverkare som står och skuttar jämfota och klappar händerna som nissarna ur Fab5, ända tills de komemr på att de inte ens lyckats få ut spel som har ordentligt stöd för dualcore än?

Men men, mycket vill ha mer, sen om de kan svälja det eller sätter det i halsen verkar de inte ha tänkt på...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Sötast

Jo, det var även min första tanke, wee för quadcore... men vad hände med dualcore? o_O

Permalänk
Medlem

Instämmer med resten av kritikerna.. var fan blev dual core stödet av

Permalänk
Medlem

ta de lungt... det kommer...
Man måste bygga klart F1 bilen först och sedan hitta en förare till den...eller hur...När Dual core skulle ut på marknaden så visste antagligen spel tillverkare om att 4x4 skulle komma och för att stanna...därför så hoppade dom över Dual core'en...

Kan man hoppas på....

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Du tror inte att nån kommer med 2x4kärnsprollar om ett år?

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk
Medlem

Det bästa är att vänta först på nästa Års Nyheter och sen kan man väll köpa.Eller enno längre framme vem vet.
Kanske löna sig inte ens invänta Intels-"Conroe" CPU
vad hända där ute i den Djungel..........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Är ett program skapat för multitrådning (bra programmerat dvs.), så skall det
automatiskt skala till alla lediga CPU kärnor.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Huruvida 4x4-plattformen kommer finnas tillgänglig i detaljhandeln i form av exempelvis moderkort är mycket oklart. Troligen kommer AMD att licensiera ut plattformen till tillverkare av högpresterande datorer som Dell (och där med Alienware) och Falcon Northwest.

bara jag som reagerar stark emot det?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
bara jag som reagerar stark emot det?

Ja inte gör jag det iallafall.
Tycker Dualcore är mer än tillräckligt för vad som behövs... det känns inte som att det är processorerna som behöver tas vidare i första hand längre tycker jag, en duglig dualcore täcker ju de flesta vardagsbehov galant (kan faktiskt inte komma på nått som skulle behöva mer). Speciellt inte om man dessutom tänker på att mjukvarusidan ligger så långt efter som de gör. Så om dell och deras gelikar vill ragga oem-kunder med onödiga overkill-prylar som troligen kommer landa på helt galna nivåer i fråga om pris/prestanda så får de gärna göra det. Det leder förhoppningsvis bara till att fler tar sitt förnuft till fånga och inser hur snepinkat oem i de flesta fall är.

Med det är ju bara min teori det ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Med den bakvända HT tekniken kan 4 kärnor jobba som en så det kan bli ett lyft men man kommer att behöva fyra minnesmoduler i datorn och det kan aldrig vara bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Dual-Core eller Quad-core - vad är skillnaden? Svråigheten för datorprogram är att köra på mer än en processor så en teknik som stödjer Quad-core bra kommer även stödja Dual-Core bra då det handlar om att kunna dela upp processen.

Tycker detta verkar härligt men saknar Id Software bland företagen. Troligtvis ligger de väl och lurar i sin egna lilla lya och när det väl gäller så kommer de och äger alla

Visa signatur

3dfx4life tycker jag - en bloggande och egenföretagande webbutvecklare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Med den bakvända HT tekniken kan 4 kärnor jobba som en så det kan bli ett lyft men man kommer att behöva fyra minnesmoduler i datorn och det kan aldrig vara bra.

Är det not krav av anti-ht eller quadcore? För inte behöver du två minnesmoduler i dualcore t.ex.

De flesta vardagsbehovs täcks lätt av en single-core. Men likväl så ser jag verkligen användningen för quadcore också.

Rendering m.m. kan man aldrig (som det ser ut idag) få för mycket kraft för.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara reklam typ. Inget man ska bry sig om i dagsläget som konsument.

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag nog på 10 Cores? Eller vad säger ni? *Ironi*
Det är vell trevligt med 4 Cores och 4 grafikkort med dual core osv...

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]