Permalänk
Medlem

Felsökning av AMD 64

Hej. Vet inte under vilken kategori denna pass bäst under så valde denna. Admin får flytta om han hittar något bättre ställe att lägga den under.

Datorn startar inte. Start knappen är hel och fungerar. Resten vet jag inte. Har AMD 64, Asus A8N-E. vart börjar jag felsöka? i vilken ordning ska jag gå? osv. Säg inte testa byt det o det. Utan vill veta hur jag gör i riktigt felsökning i rätt ordning.

Tack för ditt tips!

Permalänk
Medlem

Starta med endast mobo, proc och minne. Därefter lägger du till en sak i taget, enheterna ska dyka upp i BIOS om allt står rätt till. Man ska kunna få igång endast mobo och proc också, men då ska nån form av varning (blinkande dioder, pipande, kolla i manualen) inträffa. Om man kan få igång endast moderkakan vet jag inte, men även då, om den går igång (dvs fläktar snurrar, lysdioder mm), bör ju en varning inträffa.
Det kan vara värt att ta isär alltihop och sätta samman det igen. Gjorde så med min brors dator, som innan hade konstrat nåt kopiöst (han satte förstås ihop den själv) men efter det har gått utmärkt.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Avstängd

först börjar du met o kolla om den startar med skruvmejsel istellet för startknappen.
sen byter du agg,sedan byter du mobo.

Permalänk
Medlem

kopplat power knappen rätt?
eller e det inget nybygge?

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...