Överklocknings-LAN i en ishall

Permalänk
Melding Plague

Överklocknings-LAN i en ishall

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk

Fan vad nice=)

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Var i Singapore i mars. Väldigt trevligt land.
Vad sägs om att göra nåt liknande i Globen?

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

hahahaha, bra ide!!

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk

Verkar vara väldigt trevligt. Synd att vi inte har nåt sånt i Sverige. ...och för grafikort istället för processorer. ^^

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Vila i frid

Im on it

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lär ju vara en del svordomar som skriks ut slumpartat på sånt där oxå

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Avstängd

vi i sverige kan ju bencha utomhus på vintern istellet
blir mycket kallare då

Permalänk

Alla tävlande har bara X1900XT/XTX. Inte en ända nVidia kort bland de. Vilka jävla fanboys. ^^

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Precis, såg inte ett enda Nvidia-kort!

Jag kan bara tänka på hur det hade sett ut om Kinc och Crotale tågat in där..

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Var i Singapore i mars. Väldigt trevligt land.
Vad sägs om att göra nåt liknande i Globen?

hehe jovist :P...synd att sverige är så litet

Permalänk
Discokungen

"The Overclocking Competition is based upon Fair Competition in which the overclockers were all issued the exact same type of hardware generously provided by our sponsors:

Intel Pentium D 950 3.4GHz

Kingston HyperX DDR2 800MHz Low Latency

Gigabyte 945P Motherboard

PowerColor ATi X1900XT

CoolerMaster Real Power 550w

Seagate 80GB Barracuda SATA Hard Drive"

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Aha, då förklarar det allt.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

WTF? det är ju folk som åker skridskor i bakgrunden ju ^^ kul om nån ralmar å glider in i borden å river ner allt?

Permalänk
Medlem

OnT:
Väldigt coolt, bokstavligt talat. ^^
Det där hade man gärna vart och tittat på. Lite långt bara.
Synd bara att det troligen inte skulle gå att fixa här i vårt avlånga land. Då skulle det ju behöva vara inbjudan enbart, annars skulle ju nästan garanterat minst hälften av gästerna sitta och skrika nått om i still med "Öh... va fan, jag har ju 100fps i CS, är inte det överklockning? Öhh.. du, dommarn, va fan, kolla vad mycket HS jag skjuter"...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0XXtaLkeR
WTF? det är ju folk som åker skridskor i bakgrunden ju ^^ kul om nån ralmar å glider in i borden å river ner allt?

Som det ska va. Inte för seriöst alltså. ^^
LAN, oavsett typ, tycker iallafall jag aldrig borde få bli för seriöst, tar ur för mycket av känslan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Flest fläktar när man dör vinner.

De ser riktigt läskiga ut, som de precis kom ut från datorrummet för första gången

Permalänk
Medlem

varför ställer dom inte dom fläktkylda datorerna på isen istället? några grader kallare där nere..

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Flest fläktar när man dör vinner.

De ser riktigt läskiga ut, som de precis kom ut från datorrummet för första gången

Haha ja, speciellt page 3;; äger !:D

Permalänk
Medlem

Vilken syn! Publik åkning på ena halvan av ishallen och överklockning på andra. Underbart

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
varför ställer dom inte dom fläktkylda datorerna på isen istället? några grader kallare där nere..

kanske blir fuktigt? Nej jag vet inte

Asså om man tycker det är nördigt när 14isar sitter lirar CS på DH, då har man inte sett det här. hehe det ser faktiskt riktigt kul ut

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

hehe.. ballt.. lite anderlunda evemang ser man inte så ofta

Permalänk
Hedersmedlem

Jättenördigt är det!

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
hehe jovist :P...synd att sverige är så litet

Sverige är större

Permalänk

Borde inte det där räknas som dopping i ett sånt land?

Sen förstår jag att de inte vill stänga av hela anläggningen för allmänheten om det är enda ishallen i landet eller vad det var

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Sverige är större

Beror naturligtvis lite på hur man räknar, men i det här sammanhanget kan jag lugnt säga att du har käpprätt åt skogen fel. Singapore är, in terms av att få många besökare till ett extremnichat LAN, ett av världens största länder. Sverige är ett av de minsta (relevanta variabler: utvecklingsgrad och invånare per kvadratkilometer).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Beror naturligtvis lite på hur man räknar, men i det här sammanhanget kan jag lugnt säga att du har käpprätt åt skogen fel. Singapore är, in terms av att få många besökare till ett extremnichat LAN, ett av världens största länder. Sverige är ett av de minsta (relevanta variabler: utvecklingsgrad och invånare per kvadratkilometer).

Ja, vad har Sverige att komma med, bara världens största LAN...

Hursomhelst så var det ju naturligtvis befolkningsmängd jag syftade på. Där är Sverige ungefär dubbelt så stort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Ja, vad har Sverige att komma med, bara världens största LAN...

Hursomhelst så var det ju naturligtvis befolkningsmängd jag syftade på. Där är Sverige ungefär dubbelt så stort.

Ja, men hur är det relevant hur många som bor i Sverige? Mitt antagande är att befolkningstäthet och utvecklingsgrad är vad som främst är relevant för hur framgångsrikt ett LAN kan bli och då är Sverige verkligen litet. Naturligtvis spelar LAN:ets inriktning stor roll, men här handlar det om en supernisch, DH:s raka motsats alltså.

Sen när blev "eskimå" PK föresten?

Permalänk

Singapore är kungen i sydostasien. Landet är ju hästlängder före Sverige i det mesta. Var trevlig avkoppling att komma dit efter Thailand, Kambodja och Vietnam. Är ni ändå runt i Thailand och känner er lite sugna på gator som man kan äta från så ta Airasia från Bangkok för ca 300kr per person.

(Att de sedan har ett ganska hårt styre helt utan yttrandefrihet kan man ju ha åsikter om.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Ja, men hur är det relevant hur många som bor i Sverige? Mitt antagande är att...

Vad spelar det för roll vad DITT antagande är?
Det var Applet jag rättade, inte dig