Överklocknings-LAN i en ishall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripleyonline
Singapore är kungen i sydostasien. Landet är ju hästlängder före Sverige i det mesta. Var trevlig avkoppling att komma dit efter Thailand, Kambodja och Vietnam. Är ni ändå runt i Thailand och känner er lite sugna på gator som man kan äta från så ta Airasia från Bangkok för ca 300kr per person.

(Att de sedan har ett ganska hårt styre helt utan yttrandefrihet kan man ju ha åsikter om.)

Så stenhårda är de ju inte, det finns ju bra mycket värre ställen än singapore, och så vitt jag vet så är ju invånarna fria att ta sig till andra ställen, till skillnad från en hel del andra länder.

Dock tror jag ju att de har en klar fördel när det gäller nichade datorrelaterade events än vad som skulle å att ordna här i norden. Att hitta tillräckligt med folk som är seriösa överklockare eller annat för att hålla ett helt lan här i landet skulle ju vara stört omöjligt, för att inte tala om alla småttingar som skulle komma rusandes bara för att de här ordet lan och tror det vankas CS bara därför. Att anordna ett "massor av folk på så liten plats som möjligt"-lan häromkring är nog inga problem dock... Fast det kanske det skulle vara där nere kan jag tänka mig. Skulle vara kul att åka ner och va med på nått sånt där, typ ett Starcraft only LAN eller nått om det finns ^^ Göra en speciell sak och veta att alla som är där har samma specifika intresse, iallafall över de dagar man är där ^^

Sen spelar det ju ingen roll hur många som bor i ett land om ingen av dem är intresserade av det man ska göra. Däremot ökar ju som sagt risken för att ointresserade får för sig att dyka upp, antingen med flit eller av misstag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Varför skulle man inte kunna få ihop ett LAN med tillräckligt med seriösa överklockare? det ser ju inte ut att ha varit något större LAN det här inte så. NH:s överklockningstävling brukar väll dra rätt mycket folk?

Permalänk
Medlem

De kommer ju smälta all is där så som bra klockade burkar producerar värme :P-

Permalänk
Avstängd

Exakt, överklockare använder PowerColor.

Har då aldrig svikit mig, klarar man inte av med PowerColor är det lika bra att ta hinken å spaden och sätta sig i sandlådan

En sak som skribenten på VR-Zone har missat, en bild med "ismaskin" och texten "Those tanks would really come in handy for the overclockers!"... jodå, men när kylde man något med gasol?
Isen finns på grund av slingorna i isen som det cirkulerar amoniak som i sin tur blir nerkyld..

Kanske Sweclockers.com kan anordna en liknande LAN?
Plats på någon båt/tanker? ingen som gjort det än (stort alltså) "Dah Boat LAN"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Kanske Sweclockers.com kan anordna en liknande LAN?
Plats på någon båt/tanker? ingen som gjort det än (stort alltså) "Dah Boat LAN"

Das Boot ?? ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara nåt vidare kallt, eftersom dom sitter i t-shirt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Verkar inte vara nåt vidare kallt, eftersom dom sitter i t-shirt.

Datorerna värmer väl upp en del, om det är jättevarmt på vanliga lan så är det nog lagom varmt på ett lan i en ishall.
Förövrigt brukar ishallar inte alls vara särskilt kalla!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!