Permalänk
Medlem

P2 och P3 i massor, sälja ?

har fått ett SUVERÄNT sommarjobb där jag får plocka isär datorer osv.

Och jag och polarn kommer över ungefär 20st/dag Pentium 2 och 3 processorer.
Kan det finnas någon idé att sälja iväg dessa ?
Vet att dem har ju nåågra år på nacken, isf, prisidé ?

Det är Socket 7 (tror jag, isf är alla pins som i en fyrkant runt kärnan)
800-1200mhz.

Permalänk

Kolla på tradera vad de går för och bestäm om du orkar sälja dem.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Håll det borta från chefen och ledningen bara, dessa får med stor sannolikhet inte säljas och ska kasseras.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det är garanterat inte Socket 7 (Intel Pentium, MMX), snarare socket 370.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Var lite bussig och ge bort dom till behövande här på Sweclockers (mot någon symbolisk summa + frakt då)

Finns inga pengar i P2/P3or.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Coppermines, 933-1Ghz kan kanske vara intressanta, Tulatins, 1-1,2Ghz, är fullständigt ointressanta, eftersom det är de långsammaste versionerna av densamma. Svårt att avgöra. En hundring kanske en P3 Coppermine kan vara värd, kanske en hundring extra för ett par, med samma Sspec, för någon med dual moderkort i en burk de kan leka lite med. Ska jag vara ärlig har jag 5 P3 burkar som alla hade mått bra av en 900+ uppgradering, men det är inte värt mer än en symbolisk summa. Burkarna samlar mest damm, tills de används för att simulera kontorslandskap, och sen samlar de damm igen...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Håll det borta från chefen och ledningen bara, dessa får med stor sannolikhet inte säljas och ska kasseras.

Chefen sa att vi fick ta om vi gjorde det diskret

En kille erbjöd hela bunten (22st) för 500kr inkl frakt, tkr jag låter rätt vettigt

Permalänk
Medlem

Nja, ett par hundra till kan de nog vara värda, om det nu rör sig om toppen på Coppermine, men Tulatin cpu'erna är nog inte mycket värda alls, de som har moderkort till dem, har ingen önskan att uppgradera till låg/medium klassen cpu'er, utan 1.3-1.4Ghz versionerna ska nog till.

Jag hade nog varit villig att ge en hundring styck, frakten inräknad för ett gäng 900+Coppermines. Det kräver förstås att någon tar sig tid och lista ut vad allting är för nånting, osv.
500'ing, för "inget besvär" är kanske en bra deal för er båda.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.