CPU Fastbrännd i Kylaren!! vid byte (nya saker!)

Permalänk
Medlem

CPU Fastbrännd i Kylaren!! vid byte (nya saker!)

Shit va orolig ja va !

2v. nya saker. 64bit 3700+ Hade Bränfast på orginalkylaren.. socket 939

skulle av montera då ja köpt en BRA kylare zalman 9500LED .

Men fan va allt satt fast. efter att kylaren va lös! så ja tog i som FAN lyfte rakt upp ! å hela skiten lossna!!

CPUN satt fast som STEN i kylaren! å CPU låset va LÅST! inte ens armen gick upp.. hade nog Feting tur att inga cpu ben gick paj el. böjdes eller att CPU låsets plast sprack...

Fick rådet att bränna på med Hårtork å smälta upp skiten å rukka loss cpun ! vilket funka efter att ja eldat på så hela kylaren va kokhet !
Men den satt även då mkt Hårt fast !!

FY FAN vilken perrrs.. bara å rengöra, byta kylare , så får vi se om CPUN Funkar ännu..

Har bytt cpu ca 8ggr innan å ALDRIG ens HÖRT talas om det som hände..
va e det för Orginal LIM som sitter på Kylaren?

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

congrats

Permalänk
Medlem

RESULTAT allt funkar igen...

CPUN pajja inte...

*PUST*

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Orginal pasta och AS brukar kunna sätta sig väldigt hårt,ibland för hårt.
Oftast brukar inget går sönder när CPU'n hänger med.

Tur att det fungerade iallafall.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

verkligen .. bra med het hårtork ....

har artic silver 3 nu. massa gammalt kvar. måste va bättre än scl 850 el. va zalmans pasta heter....

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Hehehe, har gjort exakt samma sak...förutom att jag tänkte "fan vad den satt fast då", pillade in nageln under och petade loss den... dock lossnade den mycket lättare än vad jag var beredd på så den åkte i backen med ett dovt *DUNS*! Hjärtat höll tamefan på att stanna... Böjde ett stort antal pins på den men jag lyckades räta ut alla.. den fungerade finfint efteråt.

Kul va?

Visa signatur

¤ X2 3800+ @ 2900MHz ¤ Asus A8N32-SLI Deluxe ¤ Corsair TWINX2048-4000PT ¤
¤ Gainward 8800 GT GS ¤ Seasonic S12 600W ¤ Antec P180 ¤ Scythe Ninja ¤ Logitech G7 ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fanatic79
Hehehe, har gjort exakt samma sak...förutom att jag tänkte "fan vad den satt fast då", pillade in nageln under och petade loss den... dock lossnade den mycket lättare än vad jag var beredd på så den åkte i backen med ett dovt *DUNS*! Hjärtat höll tamefan på att stanna... Böjde ett stort antal pins på den men jag lyckades räta ut alla.. den fungerade finfint efteråt.

Kul va?

Jag levde mig in i texten, usch, när man får den där iskalla rysningen och man ser CPUn falla för att sedan slå i golvet... Nicht kul.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Avstängd

ååh nej, nej pang i golvet!!

Permalänk
Medlem

1000 lappar som fladdrar iväg med vinden från en 10e vån. balkong typ... *ryser*

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

wow så d finns hopp även om man råkar böja ngra pins?? hehe snart dags o byta ut stockkylning mot ngt bättre.. skönt att så mkt kan gå fel men ändå ordna sig till sist

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P