Permalänk
Medlem

Bios-uppdatering utan Floppy

Jag försöker uppdatera mitt BIOS på mitt ASRock P4V88 då den inte hittar min SATA-disk alls. Problemet är dock att jag inte har någon Floppy, varken på datorn eller liggandes.
Finns det något sätt att kringgå detta så man kan uppdatera BIOS via Windows lr liknande??

Permalänk

jag undrar samma sak...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade mitt BIOS via windows. Självklart asrock moderkort.

Gå in på asrocks hemsida och om det var som för mig kan du ladda ner setupfilen och installera i windows ..

Permalänk
Medlem

Bootbar CD? Har ingen konkret länk, men det borde inte vara så svårt att hitta en CD-image och info om hur man gör med hjälp av en google-sökning. Använd en RW-skiva om du inte vill "slösa" en skiva.

Edit: alltså för situationer där tillverkaren inte erbjuder ett program där det går att göra från Windows.

Permalänk
Medlem

Jag har en länk här.
Satt precis med samma problem själv för två dar sedan.

http://nightowl.radified.com/bootcd/started.html

Den här är med ghost, men det är ju bara att strunta att lägga in ghost. Det är booten in i dosläge ni vill ha.

Annars kan man boota från usbminne med bara så ni vet.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Tackar för all hjälp, blev dock att jag passade på att uppgrader moderkort samt processor till Asus istället som jag vet är lite lättare att uppdatera. Ska dock använda dessa tipsen när jag slänger ihop saker till en ny dator med mitt Asrock moderkort.

Permalänk
Medlem

Med mitt MSI mobo och shutteln som jag har nu så finns det typ ett progg som heter "Live update" där kan man updatera BIOS genom det, smidigt som rackarns. Kanske finns någon liknande till Asrock (?)

Visa signatur

-