Permalänk

Lite minne kvar?

Hej.

Jo jag har upptäckt att utan att jag gör nått speciellt på datorn så har jag väldigt lite RAM minne ledigt.

Just nu så har jag 2x256 i (512MB totalt)
PC3200 DDR400 400MHz

Jag har nu iTunes, MSN Messenger, Firefox igång, och kollar man på "Preformance" i "Task Manager" så jag ca: 128 MB kvar och ca: 250MB i System cache.

Och min PF-fil är på 550MB nu, jag vet inte vad det är som tar så mycket.

Kollar man på "Processes" och sorterar per "Mem usage"
så används under 200MB och då ska ju lite gå på PF-filen (PF= VF = Växlings fil)

Så varför har jag så lite kvar för?

(Jag jag vet att 512MB är lite så ni behöver in hålla på att snacka om att jag ska köpa mer och massa annat skit, ska ni göra det så bara stick, jag vill inte att ni ska skriva här då, och bara så att ni vet så väntar jag på mina 2x1GB minnen som en kompis ska köpa in till mig då han kan få dem billigare)

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Avstängd

ööö fan så lite minne...
jag har själv bara 2x256mb just nu,men programmen winamp,bitcomet,o 2st I explorer rutor uppe+brandvägg o everest home edition uppe.

andvänd 223mb ll ledigt 287mb står det i everest home edition.

det finns 2st saker du kan göra nu 1.andvända mindre minne (kanske formatera datorn?)
2.det ville du inte att man skulle snacka om visst..

Permalänk

1. nej det tänker jag inte göra (forts. läs punkt 2)

2. nej då det bara är störande då ni gör det, och om du läser vidare så ser du att jag väntar på mer minne, då jag får det har jag 2GB RAM

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Vad är det som tar så mycket minne då? inte så lätt att hjälpa annars utan att säga "formatera datorn" eller "skaffa mer minne" om du inte säger det, för att ta reda på det öppna aktivitetshanteraren (ctrl alt delete eller högerklicka på startmenyn och välj aktivitetshanteraren), välj processer och tryck två gånger på minnesanvändning så du får det som är mest minne högst upp (eller en gång, beror ju på hur du vill ha det..

För mig är det Firefox, svchost, och msn messenger som ligger på top 3 listan.. skriv gära hur mycket minne de översta 5 tar, så man kan jämföra ..

Visa signatur

^^

Permalänk

dezyn: säger bara en sak till dig, LÄS, och om du inte förstår engelska så fråga vad sakerna betyder!

"Task Manager" - "aktivitetshanteraren"
"Mem usage" - "minnesanvändning"
"Processes" - "processer"

jag skrev redan i inledningen svaren på alla dina frågor, dock mer utförligt än vad du ville ("5 översta" jag tog med nästan alla)

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G