Permalänk

Mest missnöjda del

Förlåt alla moderatorer om jag lägger i fel ämne men hittade inget lämpligt

Fråga:

...:::Vilken komponent i din dator är du mest missnöjd med/ångrar du mest?:::...

Själv ångrar jag att jag inte beställde en bättre proccessor till än AMD athlon 64 3800+!

*EDIT* Måste tillägga att jag även var dum när jag köpte en 7900GT 256 MB istället för X1800XT 512MB som endast koste 500 kr mer :/

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Definitivt mitt nätagg, det är allt annat än tyst under belastning. Det är väl inte så tyst annars heller iof.

Permalänk
Medlem

Chassit. Det är bra på höjden men har för dåligt djup. Vart riktigt trångt med plats att dra IDE och SATA kablar till hårddiskarna då grafikkortet nästan tar i diskarna. Har dock bestället en Coolermaster Cavalier 3 som ska fixa det:-)

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd

ja rösta på mitt nätagg,500w men inte stabilt ska skaffa nytt när jag behöver.

fast vid närmare eftertanke så är jag helnöjd med datorn så länge den fungerar,iofs så suger cpun men conroe har inte ens släppts än så man kanske inte ska klaga på den.

@ trådskaparen: varför ångrar du ditt 7900gt köp? 500kr billigare ä bättre än x1800xt,svalare o klockar bättre än x1800korten också.

Permalänk
Medlem

grafikkort som ja köpte för drygt ett år sedan.
jag köpte 2 6600gt och körde SLI, men inget stödje typ SLI då

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Avstängd

men det som inte stödjer sli är inte så grafikkrävande ändå va?

Permalänk
Medlem

Mitt moderkort,max 169fsb..bajs:(

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Mobot, är egentligen skitnöjd med det förutom att det endast har AGP, köpte det precis innan PCI-E kom, hade jag bara väntat nån/några veckor till så... fast då hade jag iofs inte kunnat spela HL2 med samma sköna flyt på releasedagen, så det är lite delade känslor.

Permalänk

Opteron 165 med taskig stepping.

Permalänk
Medlem

mitt antec 480watt som blir lite sämmre för var dag...få se hur länge till det pallar innan det ger upp

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

minnena.
Vill kunna klocka högre ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Är missnöjd med min Athlon64 FX-53 som visserligen har fungerat mycket bra väldigt länge, men Clawhammer-kärnan är inte direkt så värst överklockningsbar.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

mitt A8N-E moderkort.. ska tydligen vara väldigt klockningsbart men nope :S

Visa signatur

» C2D E4300 @ 3GHz (Scythe Ninja) » Gigabyte 965P-DS3P Rev 2.0 » XFX 7900GT @ 690/900MHz (VF900) » 2GB Corsair XMS2-6400 DDR2 900MHz » WD Raptor ADFD (36GB) & 2x Samsung SP2504C (250GB) » Seasonic S12 430W » Antec P180 SPCR » X-Fi XtremeGamer » Samsung TFT 931BF »

3DMark05: 12016 .:. 3DMark06: 5823 .:. SuperPi: 19.093s

Permalänk
Medlem

För närvarande: Missade att det inte var firewire på mitt (nya) moderkort, så jag har fyra diskar jag inte kan använda för tillfället. Men å andra sidan är ju moderkortet helt klart nice i andra avseenden, så rösten kanske faller på ett minne (1024MiB) jag köpte för inte så länge sen. Hade tänkt köra 2x512+1024 på en nForce2-planka, men en minnesplats var bränd, så det slutade med nytt moderkort och processor. Och nu sitter man med nämda konfiguration av minnen med tajta timings (som inte gör mycket, men än kostar pengar) som jag inte utnyttjar. Jag skulle aldrig köpt det minnet.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Moderkortet är väl det nära,aste jag lam tämka ,ig. har haft ett jävla problem med att få igång ljudet...

Edit: Med reservation för många stavfel.. inte bra att skrva på fyllan

Permalänk
Hjälpsam

Minnena, köpte 2x1024 3200C2, medan jag borde tagit XMS PC4400

Just nu är det minnena som håller tillbaks mina klockningar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI