Permalänk

startar om konstant!

Behöver hjälp! SNABBT!, Har precis satt ihop nya datorn, BIOS funkar ok och skärmen lyser,men....10 sekunder efter jag har satt på datorn så startar den om sig. Detta upprepas hela tiden, förutom om jag går in i BIOS innan den startar om sig. Jag tror att det började krångla när jag skulle installera windows, kom upp ett felmeddelande som jag inte notarade, vet inte om det var något som jag kopplat fel, men tror inte det eftersom allt såg OK ut i BIOS, eller om det var mitt Tangentbord som ställde till det, kontakten råka åka ut när Windows skulle hitta allt(precis innan installationen börjar)

Vad har hänt?
Vad ska jag göra nu?

tack i förhand//kopparskalle

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att rensa Cmos så kolla i manualen hur man skall gör på ditt moderkort annars får man ta ut batteriet, omstarter brukar bero på minnena eller nätagget.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Testa att rensa Cmos så kolla i manualen hur man skall gör på ditt moderkort annars får man ta ut batteriet, omstarter brukar bero på minnena eller nätagget.

hjälper inte...man kanske inte fattar vad jag menar, jag har en video men jag vet inte var jag ska ladda upp den än xD

*EDIT* har lagt upp en video nu, Var snälla kolla och försök förstå den, så ni kan hjälpa mig snarast!

Permalänk
Hedersmedlem

Videon fungerar inte.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

ajaj...ska hitta en annan uploader
*EDIT* den här då? http://www.filecabi.net/u.php?file=1151823891.avi
*EDIT*WOOHO! NU FUNKAR DET!!!!*
Konstigt nog var det att nvidia boot agent startade sist av alla "devices"..... Fixat nu och håller på att installera XP!!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Det var bra att höra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM