Permalänk

Köpt ny dator räcker ram minnet?

hej!
jag köpte en dator som skickas just nu med frakt til vietnam där jag bor. datorn jag köpte hade 2x512 stickor nu är frågan räcker det?? ska spela oblivion och liknande spel på den... om det inte är tillräckligt hjälper det med 512 mb ram till?? 2x256? eller måste jag ha 2 gig för att det ska flyta på?

Tacksam för svar

Oskar Sandstedt

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem

Brukar räcka med 1 gig, grafikkortet spelar ju också roll.

Permalänk
Avstängd

oblivion lagga lite för mig med bara 1gig ram,fast då hade jag ganska hög upplösning.

Permalänk

så tycker ni att jag skaffa 2x256 eller 2x512 2x512 kankse jag inte har råd med men om 2x256 räcker så har jag ju 1.5 gig ram?? och jag behöver väl inte direkt köra på högsta eller kanske inte ells medium settings bara det funkar...
snäla kom med mer svar som dom ovan behöver hjälp
Oskar Sandstedt

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Avstängd

jag spelade Oblivion på Ultra High Settings med 2x512, det spelet verkar mest beroende av Grafikkortet.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

ok men om jag får för mig att spela typ rome total war och kankse hl2 kommer det att funka?? och fraför allt kommer datorn vara stabil??

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Avstängd

Uhm vilken minnesuppsättning har inget med hur stabil din dator är

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Som jag ser det så är det bra med över 1gb ram idag, oberoende på spel (nästan). Med 1gb så flyter det men det flyter inte klockrent, det finns sina små hack här och där. Kommer ihåg nu för inte så länge sen när jag körde oblivion så hade jag 10mb eller något ledigt medans jag spelade vilket gör att det laggar till här och där när man går runt i världen.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

så hur mycket tycker ni att jag behöver skaffa?? räcker 512mb till??

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem

de säger ju hur de tycker, beroende på om du vill att det ska flyta helt eller om det är ok med ett hack här o där, så ska du antingen köpa så du har 2 GB respektiva 1GB.

Om jag får bestämma säger jag köp 2x1GB.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

uh oh för dyrt! har inte råd med 2 gig till.. men jag kankse kan passa in 1 gig till å får jag ju 2 gig med 4x512 :S

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem

men varför frågar ingen vilket grafikkort han har??
är det nu så att du har ett radeon 9250 eller nått så kan du ju räkna med att glömma ram affären..

Permalänk
Medlem

4*512 = TROUBLE köp en till 1gb sticka..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caop!
4*512 = TROUBLE köp en till 1gb sticka..

Jaha och varför det? Berätta gärna varför så man slipper få känslan av att du endast tycker så.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Jaha och varför det? Berätta gärna varför så man slipper få känslan av att du endast tycker så.

4*512 klyddar för mig med.. funkar bara om jag kör ultra låg hastighet (266) istället för (400) och dem är på 400..

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk

För mig så funkar det bra med 512*4 i 1:1 dessutom av olika fabrikat , även överklockat.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
För mig så funkar det bra med 512*4 i 1:1 dessutom av olika fabrikat , även överklockat.

För mig med har ett Kingston 2 Corsair och ett samsung

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
För mig med har ett Kingston 2 Corsair och ett samsung

Fast om din signatur stämmer så har du ju en P4 och har därmed inte en känslig Athlon64-minneskontroller att dras med.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Oftast är det Mmorpg spel som slukar ramminne. Men 1gb brukar räcka. 2gb brukar lösa frysningar m.m.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till med priserna på datordelar i de här delarna av världen? Är det märkbart billigare?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.